بارش‌های رگباری همراه با کاهش دما در استان قزوین

کارشناس هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار به سطح زرد در استان خبر داد و گفت: برای روز‌های آینده بارش‌های رگباری و رعد و برق همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

مهدی آخوندی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: با توجه به نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، پیش بینی می‌شود همچنان تا صبح شنبه هفته آینده و با گذر امواج تراز میانی جو در پاره‌ای از مناطق استان شاهد بارش‌های رگباری، رعد و برق با احتمال ریزش تگرگ و وزش باد‌های لحظه‌ای شدید باشیم.

کارشناس هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار به سطح زرد در استان خبر داد و گفت: سرعت وزش باد‌های لحظه‌ای شدید در استان به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی با اشاره به اینکه تشکیل ابر‌های همرفتی، ناپایدار‌ها در سطح استان به صورت محلی از شدت و میزان بیشتری برخودار خواهد بود، افزود: بر همین اساس، این اداره کل با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه و مسیل‌ها و خسارت به سازه‌های سبک و موقت، اقدام به صدور هشدار به سطح زرد کرد.

آخوندی ادامه داد: به همین جهت به شهروندان و مسافران توصیه می‌شود تا از اتراق کردن در حاشیه رودخانه و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضای باز به ویژه اماکن و مناطق مرتفع خودداری کنند.

به گفته کارشناس هواشناسی استان قزوین، با توجه به جریانات شمالی هوا برای امروز و فردا /جمعه/ کاهش نسبی دما را نیز در سطح منطقه شاهد خواهیم بود.

وی افزود: روز گذشته میزان بارندگی در مرکز استان به ۲۰ میلی متر رسید.

آخوندی ادامه داد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۲ و آبیک با ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۹ تا ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار