کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: شهروندان استان با توجه به تعطیلات پیش رو و ناپایداری‌هایی که تا چهارشنبه هفته جاری، به ویژه در ساعات بعدازظهر و عصر ادامه دارد از حاشیه و بستر رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، تا چهارشنبه هفته جاری و به ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد‌های لحظه‌ای و برای برخی مناطق استان نیز رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای ساعات بعدازظهر امروز /دوشنبه/ که با گسترش امواج در سطح منطقه روبرو هستیم و به همین جهت طی روزهای گذشته هشدار به سطح نارنجی نیز از سوی این اداره کل صادر شد، افزود: بر همین اساس و با بارش‌هایی که روز گذشته برای برخی مناطق صورت گرفت، بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به کوهین با حدود ۲ میلی متر همراه بو.

به گفته کارشناس هواشناسی استان قزوین، با توجه به وزش باد‌های لحظه‌ای شدید، احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت و همچنین خیزش گرد و خاک محلی برای برخی از مناطق استان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه تغییرات محسوس دمایی تا اواخر هفته جاری نخواهیم داشت، ادامه داد: به شهروندان قزوینی و مسافران توصیه می‌شود که با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص رگبار و رعد و برق، رعایت احتیاط لازم در رانندگی و اجتناب از صعود به ارتفاعات را مورد توجه دقیق خود قرار دهند.

بهروزی بیان کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۵ و بویین زهرا با ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند.

 کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۷ تا ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار