سلامت مجموعه قضایی رضایتمندی مردم را به همراه دارد

امام جمعه شهرکرد گفت: سلامت مجموعه قضایی تسهیل در امور و رضایتمندی مردم را به همراه دارد و این مهم نیازمند بازرسی‌ها و نظارت‌های مستمر است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در نشست با اعضای شورای عالی قضایی استان، بر ضرورت دسترسی آسان مردم به عدالت قضایی تأکید کرد.

وی، هفته قوه قضاییه را هفته خودیاری و توجه به ظرفیت‌های این قوه دانست و گفت: حضور اعضای شورای عالی قضایی استان در میز‌های خدمت ستودنی است و باید این خدمات رسانی مستمر باشد چراکه مردم نیازمند رفع مشکلات هستند و دستگاه قضا می‌تواند بار عظیمی از مشکلات مردم را از دوش آنان بردارد.


بیشتر بخوانید


امام جمعه شهرکرد ضمن تأکید بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سلامت مجموعه قضا را مهمترین ابزار تحقق این مهم دانست و گفت: سلامت قضات و مجموعه قضا، تسهیل در امور و رضایتمندی مردم را به همراه دارد و این مهم نیازمند بازرسی‌ها و نظارت‌های مستمر است.

رزم مدیرکل دادگستری استان نیز با اشاره به فعالیت کمیته کاهش ورودی پرونده‌ها و کاهش زندانیان گفت: ۳۴ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان، همچنین ۴۳ درصد پرونده دادگاه‌های خانواده منجر به صلح و سازش شده است که همین امر سبب کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری و زندانیان به زندان‌ها شده است.
وی، آزادسازی ۹۵۰ هکتار رفع تصرف اراضی، آزادی ۲۷۴ نفر زندانی جرایم غیر عمد در ستاد دیه و مختومه شدن ۲۷ هزار پرونده مسن و معوقه بیش از یک سال را از دیگر دستاورد‌های شورای قضایی استان برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار