شهید بهشتی الگوی شاخص برای کارمندان دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: شهید بهشتی الگویی شاخص برای کارمندان و قضات دستگاه قضایی است.

به مناسبت هفته قوه قضاییه، از بازنشستگان و کارکنان نمونه دادگستری و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین موسوی راد از قضات بازنشسته دادگستری چهارمحال و بختیاری ولایت پذیری را شرط اساسی ورود به توحید دانست و گفت: اسلام دین توحید است و ورود به دایره توحید، انسان را به شرط پذیرش ولایت، از عذاب الهی در امان نگه می‌دارد.

وی افزود: آیات سوم و شصت و هفتم سوره مائده بر این امر اذعان دارند که موضوع ولایت دلیل کامل شدن دین و ابلاغ خلافت و جانشینی پیامبر اکرم (ص) به عنوان ابلاغ رسالت پروردگار است.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام موسوی راد اضافه کرد: جریان غدیرخم عظمت اسلام را معنا بخشید و به مسلمانان نشان داد تداوم حرکت نبوت در مسیر امامت است و امت اسلامی با فروغ نور ولایت می‌تواند به سرچشمه علم و حکمت الهی دست یابد.

محمد رزم رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی استان هم با بیان اینکه شهید بهشتی الگویی شاخص برای کارمندان و قضات دستگاه قضایی است، گفت: شهید آیت الله دکتر بهشتی از یاران صدیق امام (ره) بود که با تکیه بر قانون اساسی و موازین اسلامی اقدامات بسیار مهمی را برای عدالت گستری و دادخواهی عادلانه به منصه ظهور رساند.

وی اضافه کرد: شهید بهشتی در زمان ریاست بر دستگاه قضایی کشور این نهاد را به مرجعی برای تظلم خواهی و گسترش عدل در کشور تبدیل کرد.

رئیس شورای قضایی استان تجلیل از زحمات شبانه روزی کارکنان دادگستری استان برای خدمت به مردم کسب عناوینی همچون رتبه برتر سلامت قضایی در کشور سال ۱۴۰۲ و کسب رتبه پنجم در زمینه رسیدگی به پرونده در ۶ ماهه نخست سال گذشته را ازجمله افتخارات دستگاه قضایی استان برشمرد و گفت: بدون شک کسب این عناوین بدون تلاش مضاعف و خالصانه کارکنان دادگستری استان میسر نبود و جا دارد تا خالصانه از زحمات و تلاش‌های همه شما بزرگواران تقدیر و تشکر کنیم.

رزم اظهار کرد: برای کاستن از حجم کار همکاران، کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها ما در صدد هستیم کمیته کاهش ورودی پرونده را در دادگستری استان فعال کنیم تا انشاالله با برنامه ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های مناسب، ورودی پرونده‌ها به محاکم را تا آنجا که امکان دارد کاهش دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در امسال پرونده‌های ثبت متمرکز را نخواهیم داشت لذا پیش بینی می‌کنیم با فعالیت کمیته کاهش ورودی پرونده، حجم پرونده‌ها در محاکم استان تا حد زیادی کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار