پلتفرم‌های ارتباطی جدیدی که ارزش امتحان کردن را دارند

پلتفرم‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی تغییرات زیادی را در زندگی افراد ایجاد کرده اند که سرگرم کننده نیز هستند.

پلتفرم‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی تغییرات زیادی را در زندگی افراد ایجاد کرده اند که سرگرم کننده هستند. اما برخی از این پلتفرم‌ها مانند فیسبوک هزینه‌های زیادی را به کاربران تحمیل کرده اند، به گونه‌ای که این شرکت‌ها از طریق جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران با هدف شناخت آن ها برای تبلیغات بهتر، کسب درآمد می‌کنند.

با این حال، ماه‌های اخیر شاهد راه‌اندازی بسیاری از پلتفرم‌های اجتماعی جدید بوده‌ایم که ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که ممکن است رقابتی یا حتی بهتر از موارد موجود فعلی باشند.

BookWyrm
کتاب‌خوانی دیگر محبوب‌ترین تجربه اجتماعی نیست، اما BookWyrm دوستداران کتاب را گرد هم می‌آورد و آن ها را قادر می‌سازد کتاب‌هایی را برای ایجاد فهرست خواندن، به اشتراک گذاشتن پیشرفت خود و دیدن آنچه که خوانندگان دیگر می‌خوانند یا به فهرست آرزوهایشان اضافه می‌کنند، جستجو کنند.

این تجربه به خوبی با OverDrive جفت می‌شود، بنابراین می‌توانید از طریق رایانه یا دستگاه تلفن همراه کاربر از کتابخانه محلی مراقبت کنید.

Friendica
اگر به دنبال تجربه‌ای شبیه به فیس‌بوک هستید، Friendica ارزش دیدن را دارد، این پلتفرم حول صفحات و پست‌های نمایه ساخته شده است و اجازه می‌دهد زندگی دیجیتالی کاربر به دوستان نشان داده شود.

اگرچه Friendica اغلب با فیس بوک مقایسه می‌شود، اما به شما امکان می‌دهد گروه‌های خصوصی مشابه حلقه‌ها را در Google+ که اکنون از بین رفته ایجاد کنید، رویداد‌ها را برنامه ریزی کرده و با خانواده، دوستان و همکاران خود ارتباط بهتری برقرار کنید.

Funkwhale
با استفاده از این پلتفرم، می‌توانید آهنگ‌های خود را آپلود کنید و آن‌ها را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید، و وقتی صحبت از کپی‌رایت به میان می‌آید، Funkwhale به وضوح بر تبلیغ و اشتراک‌گذاری محتوای رایگان متمرکز است.

با این حال، این پلتفرم به افراد بستگی دارد که تصمیم بگیرند چه نوع موسیقی را در پلتفرم به اشتراک بگذارند، و اگر به دنبال راهی خوب برای خرید موسیقی و حمایت از هنرمندان هستید، Funkwhale پلتفرم مناسبی برای شماست.

Mastodon
این پلتفرم، یک شبکه اجتماعی رایگان و منبع باز برای میکروبلاگینگ شبیه به پلتفرم ایکس است و از سرور‌هایی برخوردار است که مدیران داوطلب آن را مدیریت می‌کنند. Mastodon حدود شش سال است که راه اندازی شده و به پایگاهی فرهنگی همراه با پست‌های جدی و بررسی شده تبدیل شده است.

این پلتفرم همچنین دارای تنظیمات دید است که به شما امکان می‌دهد کنترل کنید چه کسی می‌تواند پست‌های شما را ببیند.

Mobilizon
 اخبار و رویداد‌ها یکی از بزرگترین دستاورد‌های شبکه‌های اجتماعی است و بخش مهمی از همه چیز از عروسی گرفته تا جنبش‌ها بوده است. پلتفرم Mobilizon به دنیال همین کار است و به واسطه آن می‌توانید خبر‌ها را منتشر کنید و به صورت گسترده با دیگران به اشتراک بگذارید.

PeerTube
این برنامه پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدیو مانند YouTube Google را هدف قرار می‌دهد و مانند سایر پلتفرم‌های ویدیویی، ویدیو‌های به اشتراک گذاشته شده در PeerTube را می‌توان آپلود و تماشا کرد و با قابلیت ویرایش ویدیو‌ها قبل از انتشار، به صورت زنده پخش کرد.

Pixelfed
 این پلتفرم دقیقاً مانند اینستاگرام است، بنابراین می‌توانید عکس‌ها یا ویدیو‌ها را آپلود کنید، آن ها را برش دهید و فیلتر کنید، و آن ها را به‌صورت رایگان و بدون آگهی با جهان به اشتراک بگذارید.

این پلتفرم قبلاً دستخوش پیشرفت‌های قابل توجهی شده است تا این که به یک رقیب درخشان در بین پلتفرم‌های اجتماعی تبدیل شده است.

WriteFreely
WriteFreely یک پلتفرم وبلاگ نویسی تمیز و ظریف برای به اشتراک گذاشتن افکار خود با جهان است.

برخلاف بسیاری از سرویس‌های دیگر، WriteFreely یک گزینه اشتراک پولی به نام Write.As دارد که به ابزار‌های اضافی مانند میزبانی تصویر دسترسی پیدا می‌کند.

منبع: ارم نیوز

برچسب ها: پلتفرم ، فیسبوک ، ایکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار