معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از کلنگ‌زنی پروژه فولادی جیرفت با سرمایه‌گذاری ۸۳ هزار میلیارد ریال خبر داد.

امیر حسن‌زاده عصر امروز در آیین کلنگ‌زنی مجتمع فولادی جیرفت گفت: این مجتمع شامل کنسانتره سنگ‌آهن، گندله آهن و آهن‌اسفنجی با سرمایه‌گذاری ۸۳ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر است.

وی بیان کرد: ظرفیت مجموعه فولادی جیرفت برابر با ۵۵۰ هزار تن کنستانتره، ۵۰۰ هزار تن گندله و ۴۰۰ هزار تن آهن‌اسفنجی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان افزود: توسعه متوازن همراه با عدالت و پیشرفت را در استان کرمان طی دولت سیزدهم دنبال کردیم و الحمدالله اتفاقات خوبی روی داده است.

حسن‌زاده ابراز داشت: کرمان بزرگترین استان معدنی کشور است و در شمال استان ذخایر ثبت‌شده معدنی حدود ۹ میلیارد تن و در جنوب استان، اما حدود ۴۰۰ میلیون تن است که اختلاف بسیار زیادی وجود دارد.

وی تصریح کرد: دو زون بزرگ معدنی سنندج و سیرجان را در استان کرمان داریم که کانی‌زایی در آن اتفاق افتاده است، اما برای اکتشاف هنوز کار چندانی نشده بود و اکتشافات در شمال و جنوب باید ادامه یابد؛ زیرا از شرایط موجود راضی نیستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان بیان کرد: برای توسعه معادن در جنوب استان کرمان جلساتی با سران طوایف برگزار کردیم و همچنین بازدیدی از مجتمع مس سرچشمه با حضور آن ها انجام شد تا از نزدیک در جریان فعالیت‌های انجام شده قرار گیرند که این امر در فرهنگ سازی و مشارکت بیشتر موثر بوده است.

حسن‌زاده از ارائه آموزش‌های تخصصی در جنوب کرمان به‌ویژه در بخش حفاری معدن به‌عنوان مقدمه معدن‌کاری و دوره‌های آموزشی گهرسنگ سخن به‌میان آورد و افزود: شرکت‌های بزرگ برای انجام اکتشافات در جنوب استان کرمان پای کار آمده اند.

وی با اشاره به اینکه توسعه زنجیره ارزش را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم، بیان داشت:
تقویت معادن کوچک‌مقیاس، راه‌اندازی کارخانه‌ها و افزایش شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد.

حسن‌زاده عنوان کرد: ایجاد اداره فنی و حرفه‌ای در رودبار جنوب انجام شد و اداره فنی و حرفه‌ای در فاریاب هم راه‌اندازی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۷ تير ۱۴۰۳
خاک برسرتون اخه کارخانه فولاد که
کل اب جیرفت رو خشک می کند