در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان؛

آغاز پرداخت اعتبارات به صورت ذی نفع نهایی از ابتدای امسال

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: پرداخت ۲۷ هزار میلیارد تومان تا پایان اسفند ماه سال گذشته به شیوه ذی نفع نهایی پرداخت شده است.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در نشست مشترک خبری با منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه  در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرداخت اعتبارات به پروژه‌های عمرانی  براساس ذی نفع  نهایی گفت: از سال ۱۴۰۲ به صورت کامل این طرح ذی نفع در حال اجرا است و برای اعتبارات عمرانی حدود ۳هزار و۱۰۰ حساب بانکی مربوط به اعتبارات عمرانی  در اسفند ماه سال گذشته به حساب های  اعتباری تبدیل شدند.

وی افزود:  بر خلاف قبل  که اعتبارات عمرانی وارد حساب دستگاه‌ها اجرایی و بنا به تشخیص و زمان بندی رئیس دستگاه زودتر و یا  با تاخیر تسویه حساب می شد که با اجرای طرح پرداخت براساس ذی نفع نهایی  در زمان موعد تسویه و تنها در  همان روز از سمت دولت وارد حساب اعتباری دستگاه می‌شود و بعد از چند ثانیه وارد حساب پیمانکار دستگاه عمرانی می شود.

 خاندزوی تاکید کرد:  در اسفند ماه  ۲۷ هزار میلیارد تومان مجموع پرداخت ها  براساس روش پرداخت به ذی نفع نهایی  بوده است  و اعتباری انجام و سال ۱۴۰۳ هم که به شیوه جدید پرداخت شده است .

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار