جمع آوری ۴ میلیون متر مکعب از گاز‌های مشعل در کشور

معاون برنامه ریزی وزیر نفت گفت: امروز ۴ میلیون متر مکعب از گاز‌های مشعل جمع آوری شده و تبدیل به ارزش افزوده و وارد زنجیره ارزش نفت خواهد شد.

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی در برنامه سلام خبرنگار گفت: امروز ما شاهد افتتاح ۱۸ طرح کلان‌صنعت نفت در کشور خواهیم بود که برکات خوبی را برای کشور خواهد داشت، این طرح‌ها مجموعا با سرمایه‌گذاری بالغ بر۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار به بهره برداری خواهد رسید.

او اضافه کرد: یکی از شاخص‌های این ۱۸ طرح صنعت نفت، بحث جمع آوری گاز‌های مشعل است که امروز ۴ میلیون متر مکعب از گاز‌های مشعل جمع آوری شده و تبدیل به ارزش افزوده و وارد زنجیره ارزش نفت خواهد شد، همچنین امروز شاهد تولید ۷ و نیم میلیون لیتر نفت-گاز در ایلام (گازوئیل یورو ۵) هستیم که این یک حرکت زیست محیطی است، در تبریز هم شاهد تولید نفت-گاز جدید یه میزان ۳ میلیون لیتر در روز هستیم که اعتبار این پروژه ۱۲۰ میلیون یورو خواهد بود.

فلاختیان اضافه کرد: افزایش تولید نفت به میزان ۱۰ هزار بشکه در روز از طریق توسعه میدان دانان خواهیم بود که این طرح هم با سرمایه‌گذاری ۱۳۵ میلیون دلاری است که ما با اجرای این طرح خطوط انتقال نفت خام پیرامون ۱۸ چاه آن را جمع آوری کرده و با افزایش ۱۰ هزار بشکه‌ای می‌توانیم در این بخش ثروت افزایی داشته باشیم.

معاون وزیر نفت افزود: تولید ۷۲۵ هزار تن تولید آمونیاک با افتتاح واحد پتروشیمی در عسلویه را شاهد هستیم که از این طریق آمونیاک کشور به سایر کشور‌ها صادر  و ۱۲۰ میلیون دلار ارز آوری برای کشور دارد.

خبرنگار: رضا زارع

برچسب ها: وزارت نفت ، گاز فلر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار