گالانت: همچنان متعهد به آزادی اسرای خود از بند حماس هستیم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفر به آمریکا به دنبال تلاش برای آزادی اسرای صهیونیست در بند حماس است.

ناتوانی رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهدافش در جنگ غزه و فرو رفتن در باتلاق این جنگ مقامات تل آویو را بر آن داشته است تا از آمریکا بخواهند آنچه را در جنگ موفق به کسب آن نشده اند، در میدان دیپلماسی از طریق فشار‌های واشنگتن موفق به دستیابی آن شوند. آزادی اسرای صهیونیست در بند حماس یکی از این اهداف است. 

به گزارش الجزیره، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در راستای سفر کاری به واشنگتن دی سی، با ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا دیدار و گفتگو کرد. 

وی پیش از شروع این دیدار با برنز به خبرنگاران گفت: من مایل هستم بار دیگر بر این موضوع تاکید داشته باشم که اولویت و تعهد اصلی اسراییل بازگرداندن تمامی اسرا بدون استثنا به آغوش خانواده و خانه هایشان است. 

گالانت با اشاره به دیدار با برنز که نماینده آمریکا در روند مذاکرات با حماس محسوب می‌شود، افزود: ما به انجام هر تلاشی که منجر به آزادی اسرای در بند حماس شود ادامه خواهیم داد. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید جنگ با حماس تا نابودی این جنبش ادامه خواهد داشت. با این حال، تل آویو حاضر است در قبال آزادی اسرای خود اقدام به توافق جزئی با حماس کند. 

مقامات حماس آزادی اسرای صهیونیست را منوط به آتش بس جامع و عقب نشینی نظامیان صهیونیست از غزه کرده اند؛ موضوعی که با مخالفت صریح مقامات تل آویو همراه شده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۰۵ تير ۱۴۰۳
خاک توی سرصهیونیسم یهودی آسفالتهای خیابان را چرا میکنید
آخرین اخبار