اقدام نمادین سنگ‌نوردان آمریکایی در حمایت از مردم غزه

سنگ‌نوردان آمریکایی بنری را در حمایت از مردم فلسطین در پارک ملی یوسمیتی کالیفرنیا آویزان کردند.

گروهی از سنگ‌نوردان آمریکایی حامی فلسطین از صخره معروف ال کاپیتان در دره یوسمیتی کالیفرنیا صعود کردند تا بنر حمایت از فلسطین را به عنوان بخشی از اعتراضات ۲۴ ساعته برای جلب توجه مردم جهان به نسل کشی اسرائیل در غزه نصب کنند.

امیلی واینستین، یکی از بنیانگذاران گروه سنگ‌نوردی است، گفت: «ما پیام خود را با این صعود نمادین در پربازدیدترین دره پارک ملی آمریکا به مردم جهان می‌رسانیم.»

واینستین به سان فرانسیسکو کرونیکل گفت: «ما می‌خواهیم از فضا و مقیاس پارک ملی یوسمیتی برای انتشار پیام خود استفاده کنیم.»

اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ حملات وحشیانه‌ای را علیه غزه آغاز کرده است. علیرغم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری شده بود، جنایات اسرائیل همچنان ادامه دارد.

به گفته مقامات بهداشتی محلی، نزدیک به ۳۸ هزار فلسطینی از آن زمان تاکنون در غزه شهید شده اند که اکثر آنها زن و کودک هستند و بیش از ۸۵ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

هشت ماه پس از جنگ اسرائیل، بخش‌های وسیعی از غزه در میان محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو، ویران شده بود.

اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) متهم به نسل کشی است که در آخرین حکم خود به تل آویو دستور داده است که فوراً عملیات خود را در شهر جنوبی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی قبل از شروع جنگ به آن پناه برده بودند، متوقف کند. 

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
ممنون از وجدانهای بیدار
ولی کافی نیست .مجلس را اشغال کنید
کاخ سفید .مترو .راه اهن و فردوگاه ها را اشغال کنید
تا جنگ متوقف بشه
آخرین اخبار