ارسال ۴۰ تن کمک‌های پزشکی از سوی مراکش به غزه

مقامات مراکشی از ارسال ۴۰ تن کمک‌های پزشکی برای فلسطینیان خبر داد.

مراکش که در میان کشور‌های اسلامی به دلیل قرار گرفتن در غربی‌ترین منطقه جهان اسلام به مغرب نیز شهرت دارد یکی از کشور‌های عربی محسوب می‌شود که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرد؛ اقدامی که با مخالفت‌های داخلی به دلیل جنایات تل آویو علیه فلسطینیان همراه بود. 

به گزارش الجزیره، دولت مراکش در راستای اقناع افکار عمومی امروز (دوشنبه) از ارسال ۴۰ تن کمک‌های امدادی به فلسطینیان تحت محاصره در غزه خبر داد. 

وزارت خارجه مراکش با اعلام این خبر، افزود: این محموله حاوی تجهیزات پزشکی، جراحی، اقلام ضروری برای ترمیم زخم و شکستگی، و دارو برای کودکان است. 

این محموله از طریق هوایی ارسال شده و قرار است از طریق جمعیت هلال احمر فلسطین و از گذرگاه کریم ابوسالم وارد غزه شود. مراکش پیش‌تر نیز در ماه مارس از این گذرگاه برای ارسال کمک‌های خود به فلسطینیان در غزه استفاده کرده بود. 

مقامات مراکش می‌گویند از پیوند خود با اسراییل به منظور توسعه صلح و دفاع از حقوق فلسطینیان استفاده می‌کنند. 

از هفتم ماه مِی، ارتش رژیم صهیونیستی گذرگاه رفح، اصلی‌ترین مسیر ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را مسدود کرده و این امر روند کمک رسانی‌ها به فلسطینیان را با مشکل جدی مواجه کرده است. گذرگاه کریم ابوسالم، گذرگاهی مرزی است که رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های اشغالی آن را به روی غزه باز می‌کند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار