زلنسکی: گارد ملی باید از نفوذی‌ها پاکسازی شود

رئیس جمهور اوکراین خواستار پاکسازی گارد ملی این کشور پس از دستگیری ۲ نفوذی شد.

جنگ اوکراین پیامد‌های بسیار سنگینی برای کی یف به همراه داشته است. اکنون نزدیک به ۲۰ درصد از اراضی این کشور به خاک روسیه ضمیمه شده و به دلیل چرخش موازنه قوا به نفع مسکو، جبهه‌های نبرد به جهنمی برای نیرو‌های اوکراینی تبدیل شده است. وجود فساد و اتهاماتی همچون خیانت اکنون بدنه ارتش این کشور را فراگرفته است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به فرمانده نیرو‌های گارد ملی این کشور دستور داد اقدام به پاکسازی این گارد از نیرو‌های نفوذی پس از آشکار شدن دست داشتن ۲ افسر گارد ملی در نقشه ترور مقامات ارشد کی یف کند. 

سرویس اطلاعات دولتی اوکراین ماه میلادی گذشته مدعی شد ۲ سرهنگ گارد ملی را به اتهام همکاری با روسیه دستگیر کرده است. این افراد متهم به تلاش برای ترور زلنسکی و دیگر مقامات ارشد اوکراین از جمله کریلو بودانوف، فرمانده واحد اطلاعات ارتش شده اند. 

گارد ملی اوکراین مسئول تامین امنیت برای مقامات دولتی هستند و کی یف بیم از آن دارد نفوذ خارجی منجر به ترور مقامات ارشد کی یف شود. 

زلنسکی در مراسم معارفه امروز اولکسیف موروزوف به عنوان فرمانده نیرو‌های گارد ملی تاکید کرد: وظیفه اصلی موروزوف این است که اطمینان حاصل کند تنها افرادی که آینده خود را در پیوند با این گارد می‌بینند، جذب شوند. همچنین این گارد باید از کسانی که به اوکراین وفادار نیستند و گارد ملی را بی اعتبار می‌کنند، پاکسازی شود. 

رئیس جمهور اوکراین در ماه مِی و تنها ۲ روز پس از مداخله سرویس اطلاعاتی در دستگیری عاملان نفوذی در گارد ملی، سری رود، فرمانده این گارد را از سمتش برکنار کرده بود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۴ تير ۱۴۰۳
آقای زلنسکی از سیاسیون غربی فرار کن آنهاخود شیطانند چون شما چندین سال با آنها مخصوصا بایدن با آنهمه دیوانگی دوست بودید یک بار وفا به عهد داشته وبه حرفهایانشان متعهد بوده آنها فقط با وعده جدید وعده قبل را وتو میکنند اگر سرو سامان میخواهی فقط غرب را کنار بگذار آنها فقط جنگ میخواهند این جنگ مال آنهاست خودت نمی فهمی
آخرین اخبار