ثبت بیش از ۲۳ هزار قرارداد رهن و اجاره از اصفهان در سامانه «خودنویس»

کارشناس حوزه مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: بیش از ۲۳ هزار قرارداد رهن و اجاره از اصفهان در سامانه «خودنویس» ثبت شده است.

کارشناس حوزه مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: بیش از ۲۳ هزار قرارداد رهن و اجاره توسط مشاوران املاک و شهروندان این استان از سال گذشته تاکنون در سامانه «خودنویس» ثبت شده است.

مهدی حق‌شناس افزود: ۲۷ هزار درخواست قرارداد از استان اصفهان تاکنون در سامانه خودنویس ایجاد شده که از بین آنها ۲۳ هزار مورد، تکمیل و به صدور کد رهگیری منجر شده است.

نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان در کارگروه املاک و مستغلات استان اظهار کرد: سامانه خودنویس برای رفاه حال هموطنان و به‌منظور نظارت و کنترل قیمت مسکن ایجاد شده است تا مردم بتوانند به‌صورت رایگان قرارداد‌های ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.

حق‌شناس با بیان اینکه قرارداد‌های اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان باید در سامانه خودنویس ثبت شوند، اضافه کرد: دریافت کد رهگیری در این سامانه علاوه بر مشاوران املاک، توسط مردم نیز بعنوان متعاملان به‌صورت رایگان امکان‌پذیر است.


اوخاطرنشان کرد: تعیین سقف اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن به تفکیک استان‌ها در روز‌های آینده ابلاغ می‌شود و شاهد کنترل بازار اجاره املاک مسکونی خواهیم بود.


حق شناس گفت: با توجه به تکالیف قانونی مندرج در قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، هرگونه افزایش اجاره بها توسط موجران و مشاوران املاک بر خلاف مصوبات شورای عالی مسکن موجب پیگرد قرار خواهد گرفت و قانونگذار مجازات‌هایی را درباره رعایت نکردن این موضوع وضع کرده است.

سامانه خودنویس از سال گذشته تاکنون با ثبت رایگان قرارداد اجاره در اختیار عموم مردم قرار گرفته  و موجران و مستاجران می‌توانند در این سامانه به شکل قانونی قرارداد‌های اجاره خود را ثبت کنند.

 سامانه خودنویس با هدف کاهش هزینه‌های واسطه‌گری، مالی و غیرمالی معاملات مسکن از طریق ثبت رایگان قرارداد‌های اجاره توسط متعاملان از سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار