مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی:

ترمیم جاده خندقلو بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در یک بازه زمانی ۲۰ روزه این جاده ۱۷ سانتی متر رانش داشته که ترمیم آن ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 محمد مشتری گفت: ترمیم جاده خندقلو بجنورد که در معرض رانش زمین قرار دارد، نیازمند اعتبارات ویژه است.
وی افزود: مطالعات طرح ترمیم جاده خندقلو در دست اقدام است و تصمیم نهایی امروز در تهران برای چگونگی ترمیم این محور گرفته می‌شود.


ارتقاء شاخص راه‌های روستایی در دولت سیزدهم
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه گفت: در دولت سیزدهم ۱۶۸ هزارو ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت شد که ۳ درصد در مقایسه با شاخص کشوری ارتقا یافت.
مشتری شاخص راه‌های روستایی در کشور را ۸۵.۹ درصد و این شاخص در خراسان شمالی ۷۸.۱ دهم درصد است.
وی ادامه داد: راه ۱۵۸ روستای بالای ۲۰ خانوار بدون آسفالت است که باید ۵۷۸ کیلومتر آسفالت شود که ۳۴ هزارو ۶۸۱ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مشتری اضافه کرد: اکنون۳۶ کیلومتر راه روستایی در استان آماده آسفالت است که قیر مورد نیاز از سازمان راهداری گرفته شده و یا اینکه به پیمانکار حواله داده شده تا قیر را تامین کند.

رفع اتمام نقاط حادثه خیز در استان
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به ایمنی راه‌های اصلی و شریانی استان نیز اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۱، ۱۶ نقطه حادثه خیز در استان مشخص شد که سال گذشته هشت نقطه پرحادثه رفع شد و ۸ نقطه دیگر هم در حال ایمن سازی و پایان عملیات است.


۶۳ درصد ناوگان حمل و نقل استان فرسوده است
نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی هم یکی از موضوع‌هایی بود که مشتری در ادامه مصاحبه خود با خبرنگاران به آن اشاره کرد و گفت: در استان ۲۴۹ مینی بوس وجود داردکه ۱۷۹ دستگاه بالای ۱۵ سال سن دارد و فرسوده است و از ۱۴۴ دستگاه اتوبوس نیز ۷۷ دستگاه در سن فرسودگی قرار دارد و همچنین از ۴۲۷ دستگاه سواری کرایه ۲۶۲ خود رو فرسوده است.
وی گفت: از محل اعتبارات نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پارسال برای خرید ۸ دستگاه اتوبوس تسهیلات داده شده است.

نوسازی ماشین آلات راهداری
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه نوسازی ماشین آلات راهداری یکی دیگر از اقداماتی بوده که در دولت سیزدهم انجام شده است، افزود: ۳۹ دستگاه ماشین آلات راهداری طی سه سال گذشته خریداری شده است.
به گفته مشتری فرسودگی ماشین آلات راهداری استان ۵۰ درصد بوده که هم اکنون به ۳۰ درصد رسیده است.


همه راه‌های شریانی استان زیر پوشش سامانه کنترل
وی در ارتباط با سامانه و تجهیزات هوشمند نیز بیان کرد: درصدد هستیم تا تعداد دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف را افزایش دهیم، که اکنون ۱۰۰ درصد راه‌های اصلی و شریانی زیرپوشش این دوربین‌ها قرار دارند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: ۴۰ درصد از راه‌های فرعی با دوربین‌های مورد نظر هوشمندسازی شده و به دنبال آن هستیم تا سطح پوشش را افزایش دهیم.
وی به تصادفات جاده‌ای نیز اشاره کرد و گفت: تصادفات اتفاق افتاده در سال گذشته بیشتر در راه‌های اصلی بوده، اما امسال در راه‌های فرعی و روستایی زیادتر شده است.

برچسب ها: راهداری ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.