واگذاری ۳۶۰ قطعه زمین ویژه جوانی جمعیت در خراسان‌شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۳۶۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان واگذار شد.

 سیدعلی میرکریمی گفت: بیشترین زمین‌های واگذار شده این طرح در شهرستان شیروان با ۹۰ قطعه بوده و ۲۷۰ قطعه دیگر در شهرستان‌های تیتکانلو فاروج، گرمه، درق، جاجرم و ایور است.
وی گفت: هفت هزار و ۱۵۵ نفر از متقاضیان دریافت زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از آبان ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون در استان ثبت نام کردند که بیشترین متقاضیان در بجنورد با پنج هزار نفر، شیروان ۹۰۰ نفر و اسفراین ۸۰۰ نفر است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه اضافه کرد: برای ساخت مسکن ثبت نام کنندگان طرح جوانی جمعیت در استان، ۱۶۰ هکتار زمین مورد نیاز است.
میرکریمی در مورد تسهیلات این طرح هم گفت: تسهیلات ساخت مسکن در این طرح برای متقاضیان شهری ۵۵۰ میلیون تومان و روستا ۳۵۰ میلیون تومان است.
دولت سیزدهم در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با هدف ایجاد مشوق برای فرزندآوری و تعدد فرزندان در خانواده برای سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده مبنی بر جلوگیری از پیری جمعیت و حفظ جمعیت جوان، اواخر شهریور ماه آیین نامه اجرایی تخصیص زمین و مسکن به خانوار پس از تولد فرزند سوم و بیشتر را تصویب کرد.

برچسب ها: زمین ، جوانی جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.