توزیع غذا در مناطق محروم؛ رسم هرساله دانش‌آموزان عضو انجمن‌های اسلامی در عیدغدیر

معاون سازماندهی برادران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: میزبانی به توان میلیون به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان همزمان با عید سعید غدیر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

یکی از برنامه‌های دانش آموزان و نوجوانان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در ایام عید غدیرخم برپایی سفره های اطعام و پخش نذورات خصوصا در میان مردم، کودکان و نوجوانان نیازمند است.

میزبانی به توان میلیون امسال نیز، به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان همزمان با عید سعید غدیر در سراسر کشور برگزار می شود.پویش "میزبانی به توان میلیون" بر اساس حدیثی از امام صادق(ع) است که می فرمایند «غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق و یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد». در سال های اخیر دانش آموزان از سه طریق در این پویش شرکت می کنند. پخت غذا در منزل، توزیع غذا در میان خانواده‌های نیازمند و محروم و مشارکت مالی، سه نوع همکاری دانش آموزان در این پویش خیرخواهانه بوده است.

محمدرضا عرب پور، معاون سازماندهی برادران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در تشریح برنامه میزبانی به توان میلیون گفت: در سال های اخیر دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با توجه به احادیث و روایت‌ها، این اطعام خیرخواهانه را انجام می دهند.

او افزود: از آنجایی که در احادیث آمده است که اطعام فقرا و نذری دادن به مردم در عید غدیر ثواب چندین برابری نسبت به دیگر ایام سال را دارد؛ دانش آموزان در عید غدیر در فضای دانش‌آموزی با پول خودشان و با استعداد و توانمندی‌هایی که در حد توان و وسعشان است؛ اطعامی را آماده می‌کنند تا به دست نیازمندان برسانند. 

معاون سازماندهی برادران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در خصوص اهداف این برنامه گفت: انس و الفت دانش آموزان عضو اتحادیه با جامعه نیازمند کشور از جمله اهداف این طرح است همچنین هدف دیگر طرح میزبانی به توان میلیون این است که دانش‌آموزان نقش امدادگری و انجام امورخیریه را به عهده بگیرند . به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اصل انفاق کمک مالی با هدف پر کردن خلاءهای اجتماعی است و دانش آموزان در حد توان این مسیر را دنبال خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.