راه اندازی واحد بین المللی دانشگاه پیام نور در تایباد ضرورت دارد

فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: راه اندازی و آغاز به کار واحد بین المللی دانشگاه پیام نور باتوجه به همجواری این شهرستان با افغانستان و جذب دانشجویان علاقه مند به تحصیل در ایران یک ضرورت است.

مهدی شیردل یکشنبه در دیدار با رییس دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی گفت: زیرساختهای لازم برای حضور دانشجویان کشور دوست و همسایه افغانستان در این مرکز علمی تایباد فراهم شده است.

وی افزود: بدون شک جذب دانشجویان خارجی نقش زیادی در افزایش سطح علمی مراکز دانشگاهی دارد و مراکز آموزش عالی برای رشد جایگاه خود باید این موضوع را جزو اولویت‌های اصلی قرار دهند.

فرماندار تایباد اظهارکرد: دانشجویان خارجی و بین الملل سفیران علمی و فرهنگی برای کشور خود به شمار می روند و جذب این دانشجویان منجر به افزایش روابط در حوزه های مختلف خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اشتراکات و قرابت فرهنگی، دینی و جغرافیایی بین ایران و افغانستان، امیدواریم مسوولان استانی و کشوری برای راه اندازی واحد بین المللی دانشگاه پیام نور در این شهرستان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

شیردل به تغییر کاربری غیر اصولی سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور تایباد اشاره کرد و گفت: سالن اجتماعات این مرکز علمی غیر اصولی و کارشناسی شده در اختیار بخش خصوصی برای مراحل درمان بیماران دیالیزی قرار گرفته است.

وی افزود: این اقدام گلایه دانشجویان این دانشگاه را به همراه داشته است که باید هرچه سریعتر به حالت قبل خود برگردد؛ این فضا برای برگزاری بخش زیادی از برنامه های فرهنگی، آموزشی و مناسبت‌های ملی و مذهبی مورد استفاده ادارات شهرستان قرار می گیرد.

رییس دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی در ادامه این دیدار گفت: کیفی سازی فعالیتها، آموزش و افزایش سطح علمی دانشجویان، رویکرد و اولویت مهم فعالیت‌های این دانشگاه است.

علی منظم اسماعیل پور افزود: در حال حاضر دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی ۲۳ مرکز واحد دارد که در طرح ادغام و آمایش پیش بینی شده به ۱۵ مرکز واحد کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۲۶ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که این رقم با تکمیل ظرفیت به ۳۰ هزار نفر افزایش یافته است.

اسماعیل پور بیان کرد: باتوجه به استقبال دانشجویان دانشگاه پیام نور در شهرستانهای مرزی از فعالیتهای آموزشی، شمار دانشجویان در مراکز علمی این مناطق افزون بر ۷۰ درصد افزایش داشته است.

دانشگاه پیام نور تایباد در سال ۱۳۸۱ آغاز به کار کرد و هم اکنون ۸۰۰ دانشجوی پسر و دختر در آن مشغول به تحصیل هستند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار