تاکید استاندار ایلام بر ایجاد بازارچه مرزی چیلات بین استان‌های ایلام و میسان عراق

استاندار ایلام با اشاره به مزیت‌های خاص مرز چیلات دهلران، گفت: ایجاد بازارچه مشترک بین ۲ استان ایلام و میسان عراق تا زمان صدور مجوز لازم از سوی دولت عراق برای بازگشایی مرز چیلات می تواند زمینه‌ساز تبادلات تجاری بیشتر بین این دو استان باشد.

حسن بهرام‌نیا در نشست مشترک استانداران ایلام و میسان عراق اظهار کرد: استان مرزی ایلام از گذشته‌های دور به واسطه همجواری با کشور عراق دارای اشتراکات قومی، مذهبی، تجاری و فرهنگی زیادی با استان های همجوار خود در این کشور بوده است.

وی با بیان اینکه به واسطه این اشتراکات دینی و قومی مراودات تجاری ۲ استان ایلام و میسان وجود داشته است، افزود: ظرفیت‌های تجاری، گردشگری، توریستی و درمانی در شهرستان دهلران زمینه مناسبی در راستای گسترش مناسبات بین این ۲ استان ایلام و میسان عراق است.

استاندار ایلام یادآور شد:در راستای تقویت این طرفیت‌ها، تکمیل زیرساخت های مرز چیلات شهرستان دهلران در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته و اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

بهرام‌نیا افزود: استان ایلام و شهرستان دهلران ظرفیت‌های بالقوه‌ای از کشاورزی، گردشگری، نفت و گاز، تجارت، پتروشیمی، سیمان، تولید برق و سایر موارد مرتبط با انرژی را دارد و بر این اساس استان ایلام آماده بازگشایی مرز چیلات در مقطعی که استان میسان اعلام آمادگی کند را دارد.

وی تاکید کرد: این آمادگی در استان ایلام، باتوجه به ظرفیت های شهرستان مرزی دهلران و مرز چیلات برای انجام تبادلات بازرگانی، گردشگری، مذهبی و خدمات فنی و مهندسی با استان میسان وجود دارد.

برچسب ها: مرز مهران ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار