مقاوم سازی و نوسازی بیش از ۱۳ هزار واحد مسکن روستایی در همدان

مدیر بنیاد مسکن شهرستان همدان از مقاوم سازی و نوسازی ۱۳ هزار و ۳۷۰ واحد مسکن روستایی این شهرستان خبر داد.

داود سوری گفت: با توجه به حادثه خیز بودن کشور و وقوع حوادث و بلایای طبیعی ازجمله سیل و زلزله، همواره مدیریت بحران از اولویت‌ها و سیاست‌های اصلی دولت‌ها و دستگاه‌های اجرایی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی و عضو در مدیریت بحران کشور، برنامه‌ها و اعتبارات تخصیص یافته را در همین جهت به خدمت گرفته و با برنامه ریزی در چهار مرحله مدیریت بحران شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی همواره نقش بسزایی را در مدیریت حوادث قهری داشته است.

وی افزود: ازجمله اقدامات موثر می‌توان گام اول مدیریت بحران یعنی پیشگیری را نام برد که بنیاد مسکن به عنوان متولی بخش مسکن روستایی، با برنامه ریزی جهت نوسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی همه ساله تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را با استفاده از تسهیلات مسکن، نوسازی و مقاوم سازی می‌کند.

سوری با بیان اینکه در روستا‌های شهرستان همدان ۷۸۱۳۶ نفر شامل ۲۲۳۳۴ خانوار روستایی در ۱۸۴۳۹ واحد مسکونی ساکن هستند اظهار داشت: تاکنون ۱۳۳۷۰ متقاضی دریافت تسهیلات مسکن روستایی با بانک‌های عامل شهرستان عقد قرارداد شده اند و در حال نوسازی و مقاوم سازی مساکن خود هستند.

وی گفت: شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی شهرستان همدان نسبت به واحد‌های موجود ۷۳% است و با احتساب تعداد خانوار فرعی و فاقد مسکن روستایی، این شهرستان نیازمند ساخت ۹۶۴۹ واحد مسکونی در سطح روستا‌های شهرستان هستیم.

سوری ادامه داد: امیدواریم با همکاری و ترویج این موضوع مهم از سوی نهاد‌های متولی فرمانداری، بخشداری و دهیاری و شورا‌های اسلامی روستاها، متقاضیان باقیمانده هرچه سریعتر با مراجعه به بنیاد مسکن و تشکیل پرونده جهت معرفی به بانک‌های عامل، نسبت به مقاوم سازی مساکن خود اقدام کنند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان همدان گفت:اکنون مبلغ تسهیلات مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۵% و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.