افتتاح اولین مرکز ارائه خدمات تخصصی جراحی سرطان در استان

فاز سوم بیمارستان خیرساز آیت‌الله خوانساری با ارائه خدمات تخصصی جراحی سرطان در اراک افتتاح شد.

با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان، فاز سوم بیمارستان خیرساز آیت‌الله خوانساری اراک افتتاح شد.

 مخلص‌الائمه در آئین افتتاح هم‌زمان طرح‌های بخش سلامت استان مرکزی گفت: در دولت سیزدهم ۹۰۰ تخت به ظرفیت بیمارستان‌های استان مرکزی اضافه شد.

وی افزود: در ایامی که طبق برنامه‌ریزی بنا بود میزبان رئیس‌جمهور باشیم به تقدیر الهی این سفر رقم نخورد، اما شاهد افتتاح طرح‌های زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان ازجمله تحقق یک مطالبه‌ی چندین ساله و بهره‌برداری از بیمارستان ولیعصر (عج) هستیم.

استاندار مرکزی ادامه داد: طول عمر این بیمارستان نزدیک ۲۰ سال است و اگر بنا بود به روال سنوات گذشته به این طرح بودجه تزریق شود و عملیات اجرایی به کندی دنبال می‌شد احتمالاً افتتاح آن به سال ۱۴۳۰ می‌رسید.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: سفر رئیس‌جمهور به استان در سال ۱۴۰۱ و تخصیص بودجه‌های عمرانی قابل توجه توسط سازمان برنامه و بودجه و فعالیت شبانه‌روزی همه عوامل اجرایی و همراهی خیرین موجب شد امروز بتوانیم چند پروژه مهم را افتتاح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با احتساب بیمارستان ۱۴۴ تخت‌خوابی خمین که در اسفند ماه سال گذشته افتتاح شد و طرح‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسید، در مجموع حدود ۹۰۰ تخت جدید به ظرفیت حوزه بهداشت و درمان استان اضافه شد که در نتیجه‌ی آن اتفاقات خوبی رقم خورد و استان مرکزی به قطب سلامت و درمان کشور تبدیل شد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: بالغ بر ۵۳۰ میلیارد تومان ارزش تجهیزاتی است که ظرف یک سال گذشته وارد مراکز درمانی استان شده و همچنان در حال انجام است.
در این آئین فاز سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری به مساحت حدود ۴۵۰۰ متر مربع در چهار طبقه با ۷۶ تخت اعم از ۲۵ تخت آنکولوژی، ۲۴ تخت جراحی و هماتولوژی، پنج تخت اتاق عمل و ۲۴ تخت اورژانس نخستین مرکز تخصصی ارائه دهنده خدمات جراحی سرطان (کانسر) در استان مرکزی افتتاح شد.

مرکز آموزشی-درمانی آیت الله خوانساری اراک تنها مرکز درمان سرطان در غرب کشور است که در سال ۱۳۸۷ مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در سال ۱۳۹۷ فاز دوم این بیمارستان توسط مجمع خیرین سلامت بیمارستان افتتاح و راه اندازی شد.

در شهریور ۱۳۹۸ با توجه به کمبود اتاق‌های عمل جراحی و احساس نیاز شدید، فاز سوم این بیمارستان به‌عنوان بخش تخصیص جراحی کانسر با محوریت خیرین آغاز و در تیر ماه ۱۴۰۳ وارد مدار خدمت‌رسانی شد.

ارزش روز این بیمارستان بیش از هفت هزار ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

برچسب ها: جراحی سرطان ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.