صدور بیش از ۵۱ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان از صدور ۵۱ هزار و ۱۰۰ مجوز الکترونیکی کسب و کار از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون خبر داد.

 سعید ملااسماعیلی با اشاره اینکه ۷۸ هزار و ۹۴۰ درخواست صدور مجوزکسب و کار استان در این مدت در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت شده‌است، گفت: ۳۳ هزار و ۱۳۲ مورد از مجموع مجوز‌های ثبت شده مربوط به شهر اراک، ۱۱ هزار و ۷۵۹ مورد ساوه، هشت هزار و ۹۴۱ مورد تفرش، ۶ هزار و ۴۴۹ مورد خمین، چهار هزار و ۳۱۲ مورد شهرستان زرندیه و بقیه مربوط به سایر شهرستان‌های استان مرکزی بوده‌است.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی با اشاره به صدور ۵۱ هزار و ۱۰۱ مجوز الکترونیکی در استان خاطرنشان کرد: ۷۳ مورد از مجوع مجوز‌های ثبت شده در استان ابطال، ۹۱۴ مورد در انتظار استعلام از دستگاه‌ها، یک هزار و ۱۳ مورد در انتظار تایید مدارک، ۲ هزار و ۹۸۰ مورد در انتظار تکمیل مدارک توسط متقاضی و ۱۹ هزار و ۵۰۳ مورد رد درخواست شده‌است.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ هزار و ۹۵۴ مورد از مجموع درخواست‌های ثبت شده صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی مربوط به مجوز‌های ثبت محور (اعلانی) بوده‌است، ادامه داد: ۲۳ شکایت از میان درخواست‌های ثبت شده برای صدور مجوز در استان مرکزی، در خرداد حاصل شد که ۱۲ شکایت رد و ۹ شکایت در انتظار تکمیل یا تایید مدارک و استعلام از دستگاه قرار دارد.

او همچنین با بیان اینکه بر اساس حکم تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، تمامی مجوز‌های قدیمی و کاغذی باید، به مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) تبدیل شوند، ادامه داد: کسب وکار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند، از نظر قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی ادامه داد: دارندگان مجوز‌های کاغذی و قدیمی می‌توانند با گوشی همراه خود و با ورود سه کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوز‌ها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و بدون مراجعه حضوری به دستگاه‌های دولتی مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.