شرکت در انتخابات یک حق بزرگ است

امام جمعه نهبندان گفت: شرکت در انتخابات یک حق بزرگ است و امروز مردم بسیاری در جهان برای داشتن حق رأی می‌جنگند.

حجت السلام نجمی پور امام جمعه نهبندان گفت: انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهم‌ترین مجرای تحقق حاکمیت مردم است.

او افزود: انتخابات فرصتی است برای مردم که نظر خودشان را نسبت به شیوه حکومت و مدیریت یک دولت ابراز کنند اگر مردم نسبت به آن نارضایتی داشته باشند، کسی یا گروه دیگری را که مناسب‌تر و با کفایت‌تر می‌شناسند جایگزین کنند.

نجمی پور بیان کرد: شرکت در انتخابات حق بزرگ و مهمی است و امروز مردم بسیاری در جهان برای داشتن حق رأی می‌جنگند و عده زیادی در این راه کُشته می‌شوند.

امام جمعه نهبندان ادامه داد: برخی از مردم فکر می‌کنند که شرکت نکردن در انتخابات، رأی دادن به هیچکدام از گزینه‌های موجود است و فکر می‌کنند که رأی ندادن به معنای اعتراض به فهرست نامزد‌های انتخاباتی است و دوست دارند صدای اعتراضشان شنیده شود در حالی که بررسی‌های تاریخی نشان می‌دهد که صدای معترضانِ خاموش شنیده نمی‌شود.

او تصریح کرد: در انتخابات، موضوع فقط انتخاب یه فرد برای تصاحب یک جایگاه شغلی نیست و هرگز برای انتخاب مدیر یک بانک انتخابات سراسری برگزار نمی‌شود، بلکه رأی دادن به معنای حمایت یا عدم حمایت از یک جریان فکری اقتصادی است.


بیشتر بخوانید


نجمی پور اظهار کرد: تورم، نرخ بیکاری، نسبت صادرات به واردات، میزان تولید نفت، حداقل دستمزدها، قیمت نان و حتی سطح آب‌های زیرزمینی به سیاست‌های رئیس جمهور، اعضای کابینه و مدیران دولتی بستگی دارد.

امام جمعه نهبندان افزود: از کسانی که نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند می‌پرسم که آیا با پایین آمدن درصد مشارکت، اضافه درآمد و یا بیمه ارزان‌تر دریافت می‌کنید؟ و یا مشکلات معیشتی شما حل می‌شود؟

او با طرح این سوال که آیا نمی‌خواهیم برای توسعه مردم سالاری، هر چهار سال یک بار، فقط نیم ساعت وقت بگذاریم، گفت: مردم عزیز بدانید که شخص رئیس‌جمهور بالاترین مقام اجرائی کشور و مسلط به بیشترین بودجه و امکانات و پیش‌برنده کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی است لذا پس از بررسی‌های دقیق باید به سمت انتخاب بهترین و صالح‌ترین گزینه باشید.

نجمی پور بیان کرد: در دوره‌هایی دیده‌ایم که یک رئیس‌جمهور یا یک دولت چقدر باعث رشد کشور در عرصه‌های مختلف شده و گاه یک دولت یا رئیس‌جمهور خود تبدیل به مانعی برای پیشرفت و حل مشکلات کشور شده‌ است.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.