کدام رهبران حماس در لیست ترور صهیونیست‌ها هستند؟

یک رسانه صهیونیست لیستی از رهبران حماس را منتشر و ادعا کرده است آنها در لیست ترور این رژیم قرار دارند.

در حالی که اخباری مبنی بر ترور احتمالی رائد سعد، رهبر حماس در رسانه‌های صهیونیستی منتشر شد، یکی از رسانه‌های این رژیم فهرستی از اهداف بالقوه رهبران حماس را که صهیونیست‌ها به دنبال ترور آنها هستند، فاش کرد.

براساس گزارش سما الاخباریه، یحیی السنوار، اولین نفر در لیست ترور‌های رژیم صهیونیستی است. او مقام رهبری حماس در غزه را بر عهده دارد و یکی از رهبران عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر در نوار غزه بود. نفر بعدی محمد السنوار برادر رهبر حماس در غزه است. او در گذشته به عنوان فرمانده تیپ خان یونس از گردان‌های القسام، بازوی نظامی جنبش حماس خدمت می‌کرد.

محمد الضیف که رهبر شاخه نظامی جنبش حماس است و برخی او را رئیس ستاد حماس می‌خوانند سومین نفر لیست ترور رژیم صهیونیستی است. او تاکنون از چهار حمله تروریستی رژیم صهیونیستی جان سالم به در برده است.

اسماعیل هنیه سمت ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس را برعهده دارد و در حال حاضر در قطر به عنوان فردی که تا حد زیادی این سازمان را هدایت می‌کند، مستقر است. در طول سال‌ها موقعیت هنیه در حماس تقویت شده است. شایان ذکر است که هنیه در ژوئیه ۲۰۱۴ پس از بمباران خانه اش در غزه در جریان حملات رژیم صهیونیستی از یک سوء قصد جان سالم به در برد.

خالد مشعل یکی دیگر از رهبران ارشد حماس است که  از سال ۲۰۱۷ به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش در خارج خدمت می‌کند، او در گذشته مورد ترور صهیونیست‌ها قرار گرفت، اما بی نتیجه بود. در سپتامبر ۱۹۹۷، موساد سعی کرد با مسموم کردن او در اردن مشعل را از بین ببرد، اما موفق نشد.

رافع سلامه فرمانده تیپ خان یونس در نیروهای عزالدین القسام است که او نیز از ترور جان سالم به در برد. محمد شعبانه فرمانده تیپ رفح در القسام است که توانست از عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی جان سالم به در ببرد اما دو پسرش که از اعضای نیرو‌های ویژه القسام بودند در ماه مه ترور شدند. عزالدین حداد فرمانده تیپ غزه و یکی از شخصیت‌های مرکزی دستگاه عملیاتی حماس نیز دیگر فرمانده این جنبش است که در لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار دارد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۳ تير ۱۴۰۳
مگه رهبر و فرمانده از مقاومت زنده مونده ؟ همشون ترور شدن که
بیش از 20 فرمانده ارشد ایران هم ترور شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۳ تير ۱۴۰۳
لعنت لعنت لعنت بر این رژیم شیطانی و جلاد صهیونیست انشالله روزی برسه جهان آرامشی بدون صهیونیست رو ببینه و حق مظلومان رو از این جلاد گرفته بشه و نابود بشن الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۰:۱۷ ۰۳ تير ۱۴۰۳
اگه بتوانند هرکسی در سرزمینهای اشغالی هست و نوکر اسرائیل نیست رو میکشند. ۳۰ هزار نفر شهید در خاک بسیار کوچک و محدود فقط با حقوق بشر آمریکایی سازگاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۳ تير ۱۴۰۳
یه سوال:
آیا برای فرماندهان نظامی و صاحب منصبان سیاسی رژیم صهیونیستی هم لیست ترور از جانب حماس یا جهاد اسلامی یا هر گروه مبارز فلسطینی تهیه شده؟!! قبلا تروری صورت گرفته؟ اعلام شده؟!! واقعا سواله!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۳ تير ۱۴۰۳
مرگ بر صهیونیست
آخرین اخبار