مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار تحقیق در مورد گلوله‌باران مرگباری شد که به دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه آسیب رسانده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به جنایت روز گذشته رژیم صهیونیستی در غرب رفح نوشت: «اتحادیه اروپا گلوله بارانی را که به دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه آسیب رساند و منجر به تلفات ده‌ها نفر از مردم شد، محکوم می‌کند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بورل در ادامه خواستار «تحقیقات مستقل» در خصوص این جنایت شد و تاکید کرد که «مسببین آن باید پاسخگو باشند». 

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌گوید در پی گلوله‌بارانی که دفتر این سازمان و چادر‌های آوارگان در اطراف آن را هدف گرفته است دست کم ۲۲ نفر به شهادت رسیده‌اند. وزارت بهداشت غزه شمار شهدا را ۲۵ نفر و تعداد افراد مجروح را ۵۰ نفر اعلام کرد. گفته می‌شود این گلوله باران در خیمه‌های آوارگان در منطقه «المواسی» واقع در غرب رفح صورت گرفته است. 

شاهدان عینی می‌گویند برخی از مردم در حالی که پس از بمباران اولیه به کمک سایرین می‌شتافتند، به شهادت رسیدند. 

المواسی پیش‌تر توسط ارتش اشغالگر به عنوان «منطقه امن» اعلام شده بود و هزاران نفر پس از حمله به رفح در این ناحیه پناه گرفته بودند. 

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ این حادثه را محکوم کرده و اعلام کرد: «پرتابه‌های کالیبر سنگین عصر جمعه در چند متری دفتر و اقامتگاه‌های مردم فرود آمدند. گلوله‌باران بسیار خطرناک نزدیک به سازه‌های بشردوستانه که به وضوح با نشان صلیب سرخ مشخص شده است، جان غیرنظامیان و کارکنان ما را به خطر می‌اندازد».

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۳ تير ۱۴۰۳
اینکه محکوم است یعنی چی؟!! چه تبعاتی داره؟!!! فقط یه لفظ حاکی از مثلا ناراحتی هست یا اینکه کارکرد دیگه ای هم داره؟!!
آخرین اخبار