هشدار رئیس بیمارستان کمال عدوان درباره گسترش سوء تغذیه کودکان غزه

رئیس بیمارستان کمال عدوان می‌گوید شمار شهدای کودکی که به دلیل گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند در یک هفته به چهار نفر رسیده است.

حسام ابوصفیه، رئیس بیمارستان کمال عدوان غزه اعلام کرد: «در ساعات گذشته یک کودک را در بخش شیرخوارگاه بیمارستان از دست دادیم. او چهارمین کودکی است که در هفته گذشته به دلیل سوء تغذیه در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد». 

به گزارش الجزیره، این مقام بهداشتی غزه گفت که طی دو هفته گذشته، بیش از ۲۵۰ کودک علائم سوء تغذیه داشته‌اند و هشدار داد که نوار غزه «با یک بحران بهداشتی واقعی مواجه است که در ابتدا کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند به بزرگسالان نیز گسترش یابد».

وی همچنین تاکید کرد که بیمارستان کمال عدوان فقط به اندازه یک روز سوخت دارد و اگر به زودی سوخت آن تامین نشود، فعالیت خود را متوقف خواهد کرد.

با گذشت بیش از هشت ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، بخش وسیعی از این منطقه در میان محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو ویرانه شده است.

سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) پیش‌تر گزارش داد که انتظار می‌رود تا اواسط ماه ژوئیه میلادی بیش از یک میلیون نفر در غزه با گرسنگی شدید و مرگ به دلیل سوء تغذیه مواجه شوند.

مترجم: زهرا نجفی

برچسب ها: فائو ، نوار غزه ، قحطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار