مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سمنان از پرداخت ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به کارآفرینان در زندان‌ها امسال خبرداد.

کهربایی  در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: کارآفرینانی که به ایجاد خط تولید و اشتغالزایی برای زندانیان در داخل زندان، یا جوار زندان اقدام کنند از محل تبصره ۱۶ یا ۱۸ تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره در اقساط ۸۰ ماهه پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: هشت کارآفرین با اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سمنان در زمینه اشتغالزایی برای زندانیان همکاری دارند که هر زندانی به ازای کاری که انجام می‌دهد، به طور میانگین بین ۴۰ تا ۴۵ میلیون ریال حقوق دارد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سمنان با بیان اینکه ۱۵ شرکت تولیدی در زمینه اشتغال زندانیان رای باز با این اداره‌کل همراهی می‌کنند، گفت: ۵۵ زندانی این استان در شهرک صنعتی سمنان پذیرفته شدند و مشغول به کار و کسب درآمد هستند.

وی بیان کرد: ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به ۲۰ نفر از زندانیان آزاد شده استان سمنان برای اشتغالزایی پرداخت شد و برای یکهزار و ۲۴۴ زندانی پس از فراگیری دوره‌های مهارتی در سال ۱۴۰۲ گواهینامه مهارت صادر شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی سمنان گفت: ۶۰ درصد زندانیان محکوم در این استان شاغل هستند و باید فرهنگ‌سازی شود تا کارآفرینان به زندانیان پس از آزادی نیز در سپردن شغل و مسوولیت اعتماد و همراهی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.