فرمانده پلیس راه آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴ درصد تصادفات منجر به فوت این استان در حوزه استحفاظی شهرستان مهاباد رخ داده است.

سرهنگ رضا پناهی مقدم فرمانده پلیس راه آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ فقره تصادفات منجر به فوت در حوزه راه‌های مهاباد ثبت شده که در این ارتباط ۱۶ نفر جان خود را ازدست داده اند.

وی اضافه کرد: طی خردادماه گذشته نیز در حوزه مهاباد چهار فقره تصادف منجر به فوت شامل ۱۱ درصد کل استان، ۳۴ فقره تصادفات جرحی شامل هفت درصد استان و ۵۱ نفر مجروح نیز شامل هشت درصد کل استان در حوزه این شهرستان ثبت شده است.

فرمانده پلیس راه آذربایجان‌غربی بیان کرد: طی یک ماه گذشته نیز در حوزه مهاباد هشت نفر در تصادفات حوزه استحفاظی مهاباد ثبت شده که ۱۷ درصد فوتی‌های استان را شامل می‌شود.

سرهنگ پناهی بیان اینکه سرعت غیرمجاز علت اصلی تصادفات ثبت شده است در این محور‌ها است، اظهار کرد: نبود خط کشی، شانه‌های خاکی، شیب‌های تند و کم عرض و عدم حفاظ پل و ایمنی جاده از جمله ضعف‌های حوزه راه مهاباد گزارش شده است.

سالانه حدود ۵۰۰ نفر در جاده‌های آذربایجان‌غربی بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و افزون بر ۱۰ برابر این تعداد نیز مصدوم می‌شوند.

خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به فاصله طولی، عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه و همچنین بی توجهی به هشدار‌ها در جاده‌های مختلف به ویژه گردنه‌ها عامل اصلی این تصادفات به شمار می‌رود.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و از شهر‌های گردشگرپذیر این استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.