آدم‌ربایی مرگبار ۱۴۰ میلیاردی به سرانجام نرسید

رئیس پلیس اگاهی پایتخت گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی اعضای باند ۷ نفره که در قتل مرد ثروتمندی همکاری داشتند دستگیر شدند.

سردار علی ولیپور گودرزی  رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲، فردی به اداره چهارم پلیس آگاهی (ویژه فقدان) رفت و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت، گفت: یاشار، یکی از آشنایان نزدیک ما که حدوداً ۴۹ سال سن دارد و سهامدار یکی از انتشارات کتاب است، چند روزی است که از خانه خارج شده و خبری از او نیست. تلفن همراهش خاموش بوده و تلاش‌های خانواده و دوستان برای پیدا کردن او تا کنون بی‌نتیجه مانده است؛ لطفاً کمک‌مان کنید.

وی افزود: بدین ترتیب تیمی از کارآگاهان اداره چهارم وارد عمل شدند و در نخستین گام از بیمارستان‌های تهران و پزشکی قانونی کشور استعلام گرفتند، اما ردپایی از یاشار به دست نیاوردند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه یک پیامک با شماره‌ای ناشناس به خانواده فرد فقدانی ارسال شده که در آن عنوان شده بود "یاشار هدف آدم‌ربایی قرار گرفته و آدم‌ربایان با تهدید به قتل جان او درخواست ۱۴۰ میلیارد ریال پول نقد کرده‌اند".

سردار گودرزی گفت: با توجه به حساسیت موضوع پرونده برای رسیدگی تخصصی به اداره یازدهم پلیس آگاهی (مبارزه با آدم‌ربایی) ارجاع داده شد و کارآگاهان در تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی دریافتند که ۵ مرد جوان پیامک‌های تهدیدآمیز را برای خانواده مرد گمشده ارسال کردند.

رئیس پلیس اگاهی پایتخت متذکر شد: خردادماه سال ۱۴۰۳، تیم جنایی پس از این دریافت این اطلاعات مهم با بهره‌گیری از روش‌های علمی و کشف شیوه‌های کشف نوین جرم هویت ۵ متهم پرونده را شناسایی و سپس با دستور قضائی آنها را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی به صورت جداگانه هدف بازجویی قرار گرفتند، اما به جرم آدم‌ربایی اعتراف نکردند؛ تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی متوجه ارتباط آدم‌ربایان با ۲ مرد جوان شدند که هم‌محله‌ای و دوستان یاشار هستند که همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: اقدامات ویژه پلیسی نیز نشان می‌داد که یاشار به خانه این ۲ نفر در محله کیانشهر رفته و پس از آن تلفن همراهش خاموش شده است که کارآگاهان پس از کشف این سرنخ مهم، خیلی زود مخفیگاه ۲ دوست یاشار را شناسایی و سپس با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی متهمان را دستگیر و خیلی زود آنها را هدف تحقیق قرار دادند.

وی گفت: ۲ مرد جوان که در جریان تحقیقات با اظهارات ضد و نقیضی منکر هرگونه ارتکاب جرم بودند پس از مواجه با مدارک موجود داخل پرونده به ارتکاب جنایتی هولناک با همدستی یکدیگر و اجرای نقشه قبلی اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: یکی از متهمان پرونده ماجرا را اینطور توضیح داد، با یاشار دوست و هم محله‌ای بودیم حتی می‌دانستیم که ثروتمند است به همین خاطر او را دعوت کردیم؛ برای همین تصمیم گرفتیم تا با آدم‌ربایی از خانواده‌اش پول دریافت کنیم. پس از اینکه یاشار به خانه آمد به همراه همدستم با او درگیر شدیم، اما در جریان نزاع به قتل رسید؛ ما که خیلی ترسیده بودیم یک باند تشکیل دادیم و ماجرا را با ۵ نفر دیگر در میان گذاشتیم که قرار شد با دریافت ۱۴۰ میلیارد ریال از خانواده مقتول پول‌ها را میان خود تقسیم کنیم. پس از ارتکاب جنایت، جسد مقتول را مثله و بقایای آن را اطراف منطقه‌های جاجرود و رودهن رها کردیم؛ در ادامه من و همدستم به عنوان طراح اصلی این جرم از ۵ مرد جوان خواستیم تا با تهدید‌های زیاد از خانواده یاشار ۱۴۰ میلیارد ریال درخواست و پس از دریافت پول پا به فرار بگذاریم.

سردار گودرزی گفت: پس از این اظهارات، متخصصان پزشکی قانونی، کارآگاهان اداره یازدهم و ماموران تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا به همراه متهمان برای پیدا کردند بقایای اجساد مقتول به جاجرود و رودهن بروند.

این مقام ارشد انتظامی متذکر شد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی (ویژه قتل) قرار گرفتند و تحقیقات همچنان ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
همه رو باید اعدام کنن، نمیدونم باز چرا درس عبرت نمیشه؟؟
آخرین اخبار