رییس کانون سردفتران و دفتریاران:

قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول از فردا اجرایی می‌شود

رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول از فردا ۳ تیرماه عملیاتی و اجرایی می‌شود.

علی خندانی  رییس کانون سردفتران و دفتریاران درباره قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول نیز گفت: این قانون از فردا ۳ تیرماه عملیاتی و اجرایی می‌شود. قبل از تصویب قانون، هم سازمان ثبت و هم کانون سردفتران، اقداماتی را در راستای اجرای این قانون انجام دادند. 

رییس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: این قانون دو ظرفیت دارد. یکی از بعد حقوقی است که باید آیین نامه‌های مختلفی نوشته شود و در بسیاری از مواد قانون هم به آیین نامه‌ها اشاره شده است. یک بعد دیگر بحث اجرای سامانه هاست که باید سامانه‌ها ایجاد شود. 

وی افزود: ما به عنوان کانون سردفتران آمادگی کامل را از حیث زیر ساخت‌ها و در کمک به سازمان ثبت برای اجرایی شدن قانون مذکور داریم و به اتفاق مشاورین املاک که چندین سال است در کنار هم کار کردیم، این قانون را به سرانجام خواهیم رساند. 

رییس کانون سردفتران و دفتریاران تصریح کرد: ما اکنون ۱۸۰ هزار مشاوران املاک دارای پروانه در کشور داریم و باید این مشاورین به سامانه متصل شوند و اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و مجموعه سازمان ثبت و کانون سردفتران آمادگی کامل را برای این امر دارد. ما از همه ظرفیت‌های لازم برای اجرا و عملیاتی شدن قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول استفاده می‌کنیم. 

وی یادآور شد: معاون اول قوه قضاییه از روزی که قانون مذکور ابلاغ شده چندین جلسه را با متولیان امر برگزار کرده و تبادل نظرات انجام شده است. 

خندانی با بیان اینکه قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، ۱۴ آیین نامه اجرایی دارد، گفت: ممکن است حتی در اجرای قانون و روند کار آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های بیشتری نوشته شود که الحمدالله این کار شروع و توسط سازمان ثبت و کانون سردفتران آیین نامه‌ها در حال تدوین است. 

رییس کانون سردفتران و دفتریاران همچنین در توصیه به پذیرفته شدگان جدید آزمون سردفتری و اینکه با مطالعه وارد این حوزه شوند، گفت: اینکه بعضا گفته می‌شود وضعیت مالی سردفتران بسیار خوب است و به اصطلاح همه چیز گل و بلبل است، واقعا اینطور نیست. همکاران بنده با مشقت و سختی فراوان هزینه‌های جاری دفتر خود را تامین می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما از ابتدا به قانون و نحوه جذب ایراد داشتیم، گفت: پذیرفته شدگان برداشت نادرست داشتند که ما نسبت به آنها موضع داریم ولی این طور نیست. این افراد هم در راستای اجرای قانون در آزمون شرکت کرده‌اند و پذیرفته شده‌اند و باید بدانند اگر می‌خواهند وارد حوزه سردفتری شوند باید مطالعه داشته باشند، زیرا اگر دفتر را افتتاح و سامانه‌ها را راه اندازی کردند و بعد پشیمان شدند، خروج از مجموعه تشریفاتی دارد و مشکلاتی را برای سازمان ثبت ایجاد خواهد کرد.

خندانی گفت: تمام حرف ما این است که دوستان با مطالعه و بررسی دقیق اوضاع و شرایط از همه جهات وارد حوزه سردفتری شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۳ تير ۱۴۰۳
سردفتران اکثرا درآمدهای بسیار کلان دارند و هرگاه موقع رسیدگی به انحصار سنگین حاکم در این شغل و موعد افزایش تعرفه هاشان میشود دست به مظلوم نمایی می زنند.هروقت مواجه با چنین ادعاهای نادرستی شدید کافی است دهک های درآمدی دفاتر را بصورت گزارش رسمی سامانه ثبت الکترونیک اسناد طلب کنید تا علت خودداری از در اختیار قرار دادن آن را درک کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
عجب! اکثر سردفتران به لطف انحصار فاجعه بار که بنفعشان رقم زده اند دارنده درآمدهای بسیار کلانند و هرگاه موقع رسیدگی به انحصار و افزایش تعرفه هاشان میشود دست به مظلوم نمایی می زنند.هروقت با چنین ادعاهای نادرستی مواجه شدید، کافی است دهک های درآمدی دفاتر را بصورت گزارش رسمی سامانه ثبت الکترونیک اسناد مطالبه نمایید تا علت خودداری از در اختیار قرار دادن آن را درک کنید!
آخرین اخبار