اجرای طرح انسداد مبادی در ۱۱ محله حاشیه‌نشین پایتخت

مسئول قرارگاه مردمی تحول اجتماعی گفت: وزارت آموزش و پرورش مکلف است طرح انسداد مبادی را در ۱۱ محله حاشیه‌نشین شهر تهران اجرا کند.

ابراهیم نورمحمدی، مسئول قرارگاه مردمی تحول اجتماعی و رئیس کارگروه علمی عملیاتی حاشیه نشینی و مناطق حاد و بحرانی شورای اجتماعی کشور با اشاره به اینکه صیانت از خانواده‌های کودکان کار و معتادین متجاهر در محلات حاشیه نشین بر عهده ما است، اظهار کرد: در این راستا برای ۱۶ دستگاه مختلف اعم از وزارت آموزش و پرورش، وزارت فنی حرفه‌ای، سازمان بهزیستی در وزارت کار و حوزه‌های دستگاه‌های مختلف از جمله قوه قضاییه و... تکلیف قانونی تعریف شده است تا در ۱۱ محله حاشیه نشین اقدام کنند. بودجه‌های خاص خود را نیز برای این امر در نظر گرفتیم.

نورمحمدی در ادامه گفت: وزارت آموزش و پرورش مکلف است طرح انسداد مبادی را در ۱۱ محله حاشیه نشین شهر تهران اجرا کند. در این راستا وزارت آموزش و پرورش کودکان بین ۶ تا ۱۲ سالی که از تحصیل بازماندند و کد ملی آنها مشخص است، به تحصیل و یا حوزه‌های دیگر باز می‌گرداند. اعتبار موردنیاز این امر را نیز به وزارت آموزش و پرورش ارائه کردیم. از گروه‌های مردمی نیز حمایت کردیم تا کنش‌های مشخصی را در این محلات انجام دهند.

رئیس کارگروه علمی عملیاتی حاشیه نشینی و مناطق حاد و بحرانی شورای اجتماعی کشور در پایان خاطرنشان کرد: فنی حرفه‌ای نیز مکلف شده است که در محلات حضور یابد و تعدادی استادکار اعم از برق‌کار، خیاط و... تربیت کند تا آن استادکار بتواند محله خود را رونق دهد. بسیاری از مسائل را نیز برای دستگاه‌ها مشخص کردیم و منابع را از سازمان برنامه فراهم کردیم. ما پیگیری وظایف دستگاه‌ها را بر عهده داریم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار