حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: حضور حداکثری در انتخابات پیش رو به عنوان یکی از عوامل قدرت افزای کشور و تجلی انگیزه و اراده مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: بخش قابل توجهی از گناهان و معاصی ممکن است مورد عفو و بخشش الهی و برخی دیگر با ارفاق ویژه الهی مواجه و تبدیل به حسنات شود که ارفاق بالاتر از بخشش است.

وی افزود: جریمه فقط به کمیت و عدد و مدت زمان گناه منوط نیست؛ بلکه کیفیت مورد توجه قرار می‌گیرد، زیرا مجازات اخروی از نوع تکوینی و حقیقی و تجسم صورت‌های غیبی و ملکوتی اعمال انسان است برای همین در قیامت، حقیقت عمل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش فرا رسیدن میلاد باسعادت امام کاظم (ع) و امام هادی (ع) را تبریک گفت و با گرامیداشت اول تیرماه، سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی، آن را نهادی ارزشمند و مسئولیت شناس در به عهده گرفتن امر تبلیغ دانست که خیرات و برکات آن در عرصه تبلیغ دینی و رساندن حکم خدا به اقشار مختلف وجود دارد.

وی به توپ بستن مجلس شورای اسلامی در زمان شاه با کمک خارجی‌ها و روز عزل رئیس جمهور وقت؛ یعنی بنی‌صدر که به مصلحت کشور پشت کرد را از دیگر روز‌های تلخ تاریخ این کشور عنوان کرد.

امام جمعه کرمان با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی به عنوان یکی از شخصیت‌های موثر در پیشبرد نظام به هفته قوه قضائیه هم اشاره و از همه رده‌های قضایی قدردانی و اضافه کرد: یکی از روز‌های تلخ کشور مربوط به سوءقصد به جان مقام معظم رهبری در سال ۶۰  است، اما مشیت الهی بر رهبری ایشان بود که پس از امام، کشور را در فراز و نشیب‌های متعدد به بهترین وجه و حکیمانه رهبری کرد و امروز کشور در اوج اقتدار و توانمندی قرار گرفته است و امروز نیاز به انتخاب رئیس جمهوری در تراز نظام جمهوری اسلامی داریم.

وی با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات پیش رو به عنوان یکی از عوامل قدرت افزای کشور و تجلی انگیزه و اراده مردم، گفت: هر کدام از نامزد‌ها که اکثریت آرا را به خود جلب کند، رئیس جمهور خواهد شد و امیدواریم این بخش که دیدگاه اکثریت مردم را در مدیریت کشور منعکس می‌کند برای رضای خدا و مصلحت نظام به بهترین وجه رقم بخورد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی انتخاب خوب را یکی دیگر از وجوه مهم انتخابات عنوان و بیان کرد: ما در طرف درست تاریخ ایستادیم و در این ایستادن، ایستادگی کرده و هزینه‌های فراوانی دادیم؛ بدانید به قله نزدیک هستیم و در این شرایط حساس کشور باید چهره‌ای انتخاب کنیم که اهداف نظام و ارزش‌های دینی را مد نظر داشته و در اجرا توانمند و در مدیریت شجاعت دارد و امتحان پس داده و کارنامه و سابقه روشن داشته باشد؛ شخصیتی که راه شهید عزیز، رئیسی و دولت او را ادامه دهد و در مسیر نهضت خدمت رسانی پر قدرت پیش برود.

وی عید سعید غدیر خم را تبریک گفت و افزود: این عید پیام‌های فراوانی برای جامعه اسلامی دارد که یکی از آن ها این است که جامعه اسلامی سکولار نیست و سیاست تحت دیانت و حاکمیت تحت اشراف احکام اسلامی باید در بین مردم ساری و جاری شود که خط بطلانی بر فردی جلوه دادن دین است.

وی افزود: امامت و ولایت آن قدر مهم و ارزشمند است که امام جامعه برای حاکم شدن این تفکر و گفتمان خود اولین فدایی این جریان است و علی (ع) شربت شهادت می‌نوشد تا خط امامت و ولایت در امتداد نبوت و رسالت بر جامعه حاکم باشد و امام حسین (ع) نیز جان خود را فدای این خط می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.