اجرای طرح ملی ورزش و مردم در خوزستان

رئیس هیات آمادگی جسمانی و تندرستی خوزستان اهداف کلی طرح ملی ورزش و مردم را تشریح کرد.

شهنی رئیس هیات آمادگی جسمانی و تندرستی خوزستان گفت: طرح "ورزش و مردم" که توسط وزارت ورزش و جوانان به‌خصوص معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در دست اجراست، با اهداف کلی و اختصاصی طراحی شده است.

او می‌گوید: این طرح ابلاغی طرح‌های ملی فدراسیون همگانی می‌باشد که با همکاری فدراسیون‌های آمادگی جسمانی و انجمن‌های ورزشی در طول ایام هفته و مستمر برای اقشار مختلف جامعه اجرا می‌شود.

شهنی ادامه داد: فراهم‌سازی امکانات ورزشی و برنامه‌های متنوع،  کمک به کاهش هزینه خانواده‌ها در گذراندن اوقات فراغت، ارتقای سطح سلامت، افزایش فعالیت بدنی منظم در بین مردم برای بهبود وضعیت سلامت جامعه، ایجاد امید و نشاط اجتماعی، ترویج ورزش به عنوان یک ابزار مهم برای افزایش نشاط از اهداف کلی این طرح ا‌ست.

همچنین این طرح می‌تواند باعث ترویج و توسعه ورزش در سطح جامعه به منظور تغییر سبک زندگی به سمت فعالیت بدنی بیشتر گردد،  ترویج ورزش آسان و در دسترس،  کاهش معضلات اجتماعی نظیر اعتیاد، خشونت و سایر مشکلات اجتماعی از اهداف اختصاصی این طرح خواهد بود.  

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح  شاهد  برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی به صورت منظم و روزانه در پایگاه‌های ورزش و مردم، افزایش تعداد و بهبود کیفیت اماکن ورزشی برای دسترسی بهتر عموم مردم، و ایجاد فرصت‌های شغلی برای  فارغ‌التحصیلان رشته‌های تربیت بدنی در پایگاه‌های ورزشی خواهیم بود.  

این مقام مسئول می گوید:این طرح با شعار "صبح بانشاط، عمر مفرح"، هدف دارد که تمامی افراد جامعه را به فعالیت‌های ورزشی روزانه و مستمر تشویق کند و  به افزایش سلامت جسمانی و روانی و بهبود کیفیت زندگی آنها کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار