مهم‌ترین حوادث ۳۰ خردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۴۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان کازرون خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: ماموارن پلیس کازرون با اقدامات فنی مطلع شدند راننده یک سواری پژو پارس مقداری کالای قاچاق از استان‌های جنوبی بارگیری و وارد این شهرستان شده و در یک منزل مسکونی دپو کرده است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او بیان کرد: ماموران پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از یک سواری پژو شوتی که درون منزل پارک بود ۵۰۴ دستگاه هارد دیسک، ۲۰ دستگاه دوربین چشمی، ۱۳ دستگاه دی وی آر و ۸۰ دستگاه ارپاد خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند، ادامه داد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

احتکار خودرو‌های ۷۵ میلیارد ریالی در شیراز

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از پارکینگ یکی از فروشگاه‌های بزرگ در شیراز، ۱۵ دستگاه خودرو احتکار به ارزش ۷۵ میلیارد ریال کشف شد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: به منظور اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز و احتکار، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری تعدادی خودرو در پارکینگ یک فروشگاه بزرگ در شیراز مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پلیس پس از هماهنگی با مراجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۳ سواری پژو ۲۰۷، ۲ سواری پژو پارس، ۲ سواری جک، ۲ سواری دنا، ۲ سواری ساندرو و ۴ سواری سمند، کوئیک، ال ۹۰ و ویتارا احتکار شده را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش خودرو‌های مکشوفه، ۷۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و تحویل اداره تعزیرات حکومتی شد.

احتکار

یخچال تریلر قاچاق ۴۰ میلیارد ریالی در توقیف پلیس خفر

فرمانده انتظامی خفر از کشف یک دستگاه یخچال تریلر قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حجت الله احمدیان فرمانده انتظامی خفر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک دستگاه کامیون یخچالدار قاچاق و بدون مجوز، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان خفر قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی به محور‌های مواصلاتی اعزام شدند و کامیون مذکور را مشاهده و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی خفر تصریح کرد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد نیمه یدک یخچال کامیون، دوقلو و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

سرهنگ احمدیان با بیان اینکه کارشناسان، ارزش یخچال مکشوفه را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کردند، ادامه داد: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

این مقام انتظامی از شهرستان درخواست کرد در خصوص جلوگیری از ورود قاچاق در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با تلفن ۱۱۰ تماس و موارد را گزارش دهند.

توقیف پژو حامل ۳۱ کیلو تریاک در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۳۱ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری پژو در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر جا به جایی مواد مخدر با یک سواری پژو ۴۰۵ در محور مواصلاتی گچساران - کازرون، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان ممسنی پس از هماهنگی قضایی به محور مذکور اعزام شدند و خودرو حامل مواد مخدر را شناسایی و با اقدامات فنی موفق شدند آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۱ کیلوگرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: راننده قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۰ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری سارق اماکن خصوصی با اعتراف به ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ سید رحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهر کوار، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری مرکز قرار گرفت.
او افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

دستگیری سارقان هنگام سرقت درخرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید از دستگیری ۲ سارق سابقه‌دار حین سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ علی اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید اظهار کرد: واحد گشت یگان امداد هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان پلاک مخدوش که جلو یک بلوک زنی بود، مشکوک شدند و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که ۲ نفر سارق در حال سرقت آهن‌آلات از کارگاه مذکور هستند.

فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه سریعا هر ۲ نفر سارق دستگیر شدند، اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو اموال مسروقه از قبیل موتور برق، آهن الات و فرغون مسروقه کشف شد.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات اولیه به سرقت از کارگاه بلوک زنی اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی و درون خودرو در شیراز 

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارق حرفه‌ای و اعتراف به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو در سطح شهرستان شیراز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران کلانتری ۱۷ قدمگاه قرار گرفت.

او افزود: ماموران در همین رابطه تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات پلیسی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق و مالخر را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو اقرار کرد، گفت: در بازرسی از انبار متهمین مقادیری زیادی اموال مسروقه شامل ۴ دستگاه دوچرخه، یک دستگاه باد هوا، یک عدد دینام آبی، ۹ عدد پمپ آب اتومات، ۹ عدد کپسول گاز آتشنشانی، ۲ عدد پیک نیک، ۳ عدد سنگ فرز، ۳ عدد چوب بر، یک عدد کولر آبی کوچک، ۲۱ عدد لاستیک پژو و پراید با رینگ، ۲ عدد کلاه کاسکت موتورسیکلت، ۲ عدد دستگاه برش چوب، ۱۵ متر کابل برق، یک دستگاه علف زن کاپیل، یک دستگاه پیکور زمینی، ۲ عدد جک خودرو، ۲ عدد کپسول گاز خانگی، یک عدد لاستیک مزدا با رینگ، دو عدد اسکوتر بچه گانه و موتور آب بنزینی کشف شد.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: اگر از شهروندان سرقت اماکن خصوصی و درون خودرو در سطح حوزه استحفاظی کلانتری ۱۷ قدمگاه صورت گرفته شده است جهت پیگیری به کلانتری ۱۷ قدمگاه واقع در بلوار سرباز، خیابان شهید اعتمادی، نبش کوچه ۱۳ مراجعه و نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود اقدام کنند.

کشف وانت نیسان مسروقه در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف وانت نیسان مسروقه در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان اظهار کرد: ماموران یگان امداد سپیدان هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان که کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او بیان کرد: در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که خودرو مسروقه و سابقه سرقت از شیراز دارد.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد، از شهروندان درخواست کرد هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی و افراد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق منزل با ۶ فقره سرقت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از دستگیری سارق منزل با اعتراف به ۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح حوزه استحفاظی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران آگاهی با انجام اقدامات فنی و تخصصی و تحقیقات پلیسی، یک سارق را شناسایی و با هماهنگی قضایی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۶ فقره سرقت منزل اعتراف کرد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ جوکار به شهروندان توصیه کرد: پلیس تمام توان خود را برای پیشگیری از سرقت‌ها به کار می‌گیرد و از شهروندان درخواست می‌کنیم ضمن حفظ هوشیاری با عمل به هشدار‌ها و توصیه‌های انتظامی، هرگونه مورد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

دستبند بر دست متهم

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت جمع آوری متعادان متجاهر و دستگیری سارقان و خرده فروشان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: مأموران انتظامی فیروزآباد با هدف افزایش احساس آرامش فردی و عمومی، پاسخگویی به درخواست‌ها و مطالبات مردمی و سلب تحرک از مجرمان و قانون گریزان، طرح ارتقای امنیت اجتماعی را به مدت ۲ هفته و با محوریت جمع آوری معتادان متجاهر، دستگیری سارقان و خرده فروشان مواد مخدر اجرا کردند.

او افزود: در این طرح که با حداکثر توان و بهره مندی هدفمند از امکانات و تجهیزات در قالب چند تیم عملیاتی در نقاط مختلف شهرستان اجرا شد؛ ۱۱ خرده فروش مواد مخدر و ۳۴ معتاد متجاهر که دارای سوابق کیفری هستند؛ دستگیر و جمع‌آوری شدند و یک کیلو انواع مواد مخدر نیز از آنان کشف شد.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه در اجرای این طرح ۱۹ سارق دستگیر و ۴۵ فقره انواع سرقت کشف شد، گفت: در روند اجرای این طرح ۴۹ دستگاه وسایط نقلیه توقیف و ۲ قبضه سلاخ شکاری غیرمجاز نیز کشف شد.

دستگیری سارق و کشف ۸ فقره سرقت

فرمانده انتظامی استهبان از دستگیری سارق سابقه‌دار و کشف ۸ فقره سرقت منزل خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از منزل در سطح شهرستان استهبان، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: مأموران کلانتری ۱۱ مرکزی با انجام اقدامات تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق سابقه‌دار را شناسایی و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استهبان با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به ۸ فقره سرقت منزل اعتراف کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار