موافقت دو عضو مهم کنگره با لایحه ارسال تسلیحات به تل‌آویو

دو عضو کنگره آمریکا که پیش‌تر با لایحه ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی مخالفت کرده بودند، تحت فشار دولت بایدن از تصمیم خود عقب‌نشینی کردند.

روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه به نقل از سه مقام ناشناس گزارش داد که دو دموکرات مهم در کنگره که ماه‌ها فروش برخی تسلیحات به رژیم صهیونیستی را مسدود کرده بودند، اکنون تحت فشار دولت بایدن با آن موافقت کرده‌اند.

به گزارش رویترز، «گرگوری میکس» و «بن کاردین» موافقت کردند که طرح فروش تسلیحات به اسرائیل که شامل ۵۰ جت جنگنده اف-۱۵ به ارزش ۱۸ میلیارد دلار است را امضا کنند. هرچند گفته شده جنگنده‌های اف-۱۵ تا سال‌ها به اسرائیل تحویل داده نمی‌شود، اما این تصمیم تمایل قابل توجه واشنگتن برای ادامه جریان تسلیحات به اسرائیل را نشان می‌دهد. 

گرگوری میکس، نماینده دموکرات نیویورک در بهار امسال متعهد شد که بسته تسلیحاتی را متوقف کند مگر اینکه دولت تضمینی در خصوص چگونگی استفاده از جنگنده‌ها و مهمات ارائه کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دلیل حمایت بی‌دریغ خود از رژیم صهیونیستی در جنگی که تا کنون سبب شهادت بیش از ۳۷ هزار فلسطینی شده است، تحت فشار‌های فزاینده قرار دارد. در آخرین مورد از حمایت‌های بایدن، کاخ سفید در ماه مه اعلام کرد که قصد دارد بیش از یک میلیارد دلار سلاح جدید به اسرائیل بفرستد. رسانه‌ها در آن زمان اعلام کردند که این بسته شامل ۷۰۰ میلیون دلار مهمات تانک، ۵۰۰ میلیون دلار خودرو‌های تاکتیکی و ۶۰ میلیون دلار گلوله خمپاره می‌شود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار