ممانعت از تشدید تنش حزب‌الله و رژیم اسرائیل؛ محور دیدار مشاور بایدن و میقاتی

مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (سه‌شنبه) در ادامه دیدار‌های خود در بیروت با نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان درباره درگیری میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی رایزنی کرد.

به نقل از سایت النشره، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان در سخنانی پس از این دیدار تاکید کرد: لبنان درصدد تشدید تنش نیست و هدف ما توقف حملات به این کشور و برقراری آرامش است.

وی اظهار داشت: تهدید‌های اسرائیل علیه لبنان، ما را از ادامه تلاش برای ایجاد آرامش باز نمی‌دارد و این مساله اولویت ما است.

میقاتی همچنین گفت: ما درصدد جلوگیری از تشدید تنش، و جلوگیری از نقض حاکمیت لبنان و کشتار‌های سیستماتیک این رژیم هستیم.

«آموس هوکشتاین» نیز در این باره اظهار داشت: طبق معمول، گفتگو‌های خوبی با نخست‌وزیر لبنان انجام شد. ما لحظه‌های بحرانی را پشت سر می‌گذاریم و در تلاش هستیم تا راه‌های را بیابیم که از طریق آن از تشدید تنش جلوگیری کنیم.

منابع خبری دیروز (دوشنبه) گزارش داده بودند که هوکشتاین به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است.

مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا امروز وارد بیروت شد و سپس با ژنرال «جوزف عون» فرمانده ارتش و «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان دیدار و گفتگو کرد.

هوکشتاین پس از ورود به بیروت گفت: آتش بس در نوار غزه، جنگ را به پایان می‌رساند و بستر را برای راه حل‌های دیپلماتیک باز می‌کند.

وی ادامه داد: این امر ممکن است به درگیری در طول خط آبی (خط ترسیم شده سازمان ملل در مرز لبنان و فلسطین اشغالی) پایان دهد.

حزب‌الله در چندماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است. تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرز‌های لبنان خارج شده‌اند.

 منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار