استاندار مرکزی از کویر میقان بازدید کرد

استاندار مرکزی صبح امروز از طرح‌های منابع طبیعی و محدوده اجرایی طرح مقابله با کانون فرسایش بادی در منطقه جنوبی کویر میقان بازدید کرد.

مخلص‌الائمه در جریان بازدید از منطقه جنوبی کویر میقان در جمع خبرنگاران، گفت: اقدامات مؤثری نظیر استفاده از پوشش گیاهی متناسب با منطقه یا ایجاد بادشکن برای مقابله با بیابان زایی در این محدوده انجام شده و برای ۱۰۰ هکتار باقی مانده نیز باید این اقدامات انجام پذیرد.

او ادامه داد: با توجه به مشکل تأمین اعتبار، تلاش بر این است که با یک کار مشارکتی با بعضی صنایع و دعوت از مردم برای مشارکت در این بخش، شرایط در این منطقه تثبیت شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: بخشی از بیابان‌های ایجاد شده ناشی از مجموعه فعل و انفعالات زیست بوم این منطقه است که با وجود اقدامات مقابله با بیابان زایی، این تغییر و تحولات سبب افزایش سطح بیابانی در منطقه شده است.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: اراک در فصل تابستان با پدیده گرد و غبار مواجه است که قسمتی از آن منشاء خارج از کشور دارد، قسمتی از منطقه کویر مرکزی کشور است و مقداری از آن ناشی از کویر مجاور تالاب میقان است که برای مهار این گرد و غبار باید اقدامات فوری انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.