مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: به دنبال تلاش‌های ۲ ساله مجموعه‌های دولتی و مردمی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، روند کاهش میزان باروری در فارس متوقف شد.

زهرا یقطین گفت: با اجرای قانون جوانی جمعیت و تلاش‌های انجام شده میزان باروری کشور به ۱.۶ فرزند رسید و فارس نیز یکی از استان‌هایی بود که در آن روند کاهشی باروری متوقف شد.

او افزود: بر اساس آخرین آمار در پایان ۱۴۰۲، میزان باروری در ۱۵ استان کشور افزایشی و در سه استان کشور نیز ثابت است؛ این میزان که در فارس از ۱۳۶۸ روند کاهشی داشت ثابت شد.

یقطین ادامه داد: میانگین باروری کشور در پایان سال گذشته (۱۴۰۲)، ۱.۶ و در فارس ۱.۳ فرزند است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس بدون بیان آمار اضافه کرد: در پایان ۱۴۰۲، میزان موالید در ۱۰ شهرستان فارس بیش از سال گذشته بود و افزایش داشت.

به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، در پایان ۱۴۰۲، میزان موالید ۱۰ شهرستان فارس در ۱۴۰۲ بیش از سال ۱۴۰۱بود.

او با بیان اینکه در پایان برنامه توسعه، باید میزان باروری کشور به ۲.۵ فرزند برسد، اضافه کرد: این میزان اکنون در سه شهرستان فارس نسبت به میزان مطلوب پیش‌بینی شده برای آنها تا پایان ۱۴۰۶، بیشتر شده است.

یقطین عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار تفکیکی جمعیتی (پایان ۱۴۰۱)، در میان شهرستا‌های فارس، لامرد، گراش و مهر به ترتیب با ۱.۸، ۱.۷۵ و ۱.۷۳ بهترین میزان باروری را دارند و بیضا، سروستان و ممسنی میزان کمتر از یک را دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: سال ۱۴۰۳ نیز آغاز تلاش مضاعفی برای رو به رشد بودن باروری در فارس و جریان‌سازی برای تحقق فارس جوان است.

او از شورای شهر شیراز برای تصویب نامگذاری این شهر به عنوان «شهر دوستدار خانواده» قدردانی کرد و از شورای فرهنگ عمومی فارس نیز خواست جریان‌سازی فرهنگی فارس جوان در دستورکار ثابت این شورا قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
فقط و فقط دروغ
ما تو روستا زندگی میکنیم
کلاس اول به دلیل کم بودن در حد ۴نفر سال جدید تشکیل نمیشه
و اینکه من خودم بچه کوچیک دارم بخاطر ۲تا شیر خشک هفته ۲بار باید بیام شیراز.خسته نمیشید از این همه دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
در واقع روند افزایش بارداری در فارس بسیار بالا رفته چون هر زن مهاجر افغان حدود 10 فرزند به دنیا می آورد
آخرین اخبار