معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: بازاریابی و تبلیغاتِ گردشگری استان در ارزیابیهای سال ۱۴۰۲ وزارتخانه مربوطه، رتبه برتر کشور را بدست آورد.
علیرضا حبیبی افزود: بر اساس ارزیابی و پایش فعالیتهای بازاریابی گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ۳۱ استان کشور، اصفهان توانست به جایگاه بسیار خوبی برسد.
او ادامه داد: ارزیابیهای استانی بر اساس هشت شاخص اصلی و ۲۵ شاخص فرعی انجام شد.
حبیبی گفت: کسب این رتبه حاصل برنامهریزی، تدبیر و تلاش در راستای جذب و افزایش ورود گردشگران خارجی، ارزآوری، سرمایهگذاری، اشتغالزایی، توسعه روابط بینالملل همراه با دیپلماسی گردشگری، تحقیقات بازارهای هدف گردشگری و معرفی اصفهان بعنوان قطب گردشگری بوده است.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی (یکهزار و ۹۴۰ اثر ملی و ۱۵ اثر ثبت جهانی) و افزون بر ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبههای مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی یکی از قطبهای گردشگری ایران است.