گردهمایی تشکلهای فرهنگی جهان اسلام با حضور علمای جهان اسلام و مقامات ایران برگزار شد.

گردهمایی تشکلهای فرهنگی جهان اسلام با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی و جمعی از علما، طلاب و روحانیون بین المللی جامعه المصطفی العالمیه خراسان رضوی به میزبانی حجت الاسلام و المسلمین صالح رییس نمایندگی جامعه المصطفی در استان خراسان رضوی برگزار شد.

در این گردهمایی که بیش از ۶۰ تشکل فرهنگی از ۸ کشور مختلف در آن حضور داشتند برنامه های اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در حوزه های ساماندهی و توجه به موضوعات فرهنگی-مذهبی جامعه اتباع تشریح گردید.

حسین شرافتی با تاکید بر رویکرد این اداره کل مبنی بر لزوم تقویت تشکلهای فرهنگی و مذهبی اتباع با استفاده از ظرفیت جامعه نخبگانی، علمی و دینی جامعه المصطفی بیان داشت: توزیع خدمت عادلانه مبتنی بر رعایت ضوابط و قوانین در چارچوب طرحها و برنامه های سازمان ملی مهاجرت به جامعه اتباع و مهاجر کشور در حال پیگیری و انجام می باشد که این رویکرد مورد توجه و تاکید خادم الرضا(ع)،شهید آیت الله رئیسی بود. 

وی در ادامه با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در خصوص ساماندهی اتباع و مهاجرین کشور، خاطرنشان ساخت: نگاه این اداره کل همسو با سیاستهای سازمان ملی مهاجرت به علما، نخبگان و طلاب اتباع و مهاجر جامعه المصطفی نگاه ویژه و مثبتی می باشد و معتقدیم افراد تربیت شده و آموزش دیده در جامعه المصطفی العالمیه میتوانند بعنوان مبلغان دینی در ترویج و اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی نقش بی نظیری در عرصه بین المللی داشته باشند و در همین راستا حل و فصل مسائل و مشکلات این گروه از اتباع را با رویکرد خاصی دنبال خواهیم نمود.

شایان ذکر است در پایان این نشست مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی به سوالات مطرح شده از سوی حاضرین پاسخ داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.