سران گروه ۷ در بیانیه پایانی خود خواستار آزادی عمل نهاد‌های وابسته به سازمان ملل در غزه شدند.

سران گروه ۷ شامل هفت کشور صنعتی هم فکر آمریکا در حالی در ایتالیا گردهم آمده اند که جنگ اوکراین و جنگ خونین غزه به طور ویژه‌ای بر این نشست سایه افکنده است. جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی و سکوت در برابر نسل کشی فلسطینیان به طور آشکارا بر تصمیم گیری این گروه تاثیر گذاشته است. 

بر این اساس و بر پایه بیانیه‌ای که به رویت خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار گرفته است سران گروه هفت خواستار آزادی عمل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا در غزه هستند. 

در بیانیه پایان این گروه آمده است: باید به سازمان آنروا اجازه داده شود به طور آزادانه و بدون مانع اقدام به امدادرسانی در غزه بکند. 

این بیانیه می‌افزاید: ما بر این مسئله موافقت کامل داریم که سازمان آنروا و دیگر نهاد‌های وابسته به سازمان ملل باید در توزیع کمک‌های امدادی خود در غزه در میان افراد نیازمند آزادی عمل داشته و بتوانند به طور کامل به تعهداتشان بدون مانع عمل کنند. 

پس از اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی علیه آنروا در ماه‌های نخست جنگ، کشور‌های غربی از جمله آمریکا و آلمان به عنوان بزرگترین تامین کننده‌های مالی این نهاد از قطع همکاری‌های خود با آنروا خبر دادند. گرچه تحقیقات مستقل بعدی روشن ساخت تل آویو هیچ مدرک معتبری در این زمینه ندارد. از این رو، بسیاری از کشور‌های اروپایی بار دیگر کمک‌ها به آنروا را از سرگرفتند. آمریکا همچنان کمک‌های خود به این نهاد را قطع کرده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار