حمایت جدید رئیس جمهور آرژانتین از اسرائیل

رئیس جمهور راست‌گرا و حامی صهیونیسم آرژانتین در نشست نمایندگان کشور‌های اسلامی به دلیل حضور نماینده فلسطین شرکت نکرد.

خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین پس از اطلاع از حضور نماینده فلسطین در میان حاضران در آخرین لحظات از دیدار با سفرای کشور‌های اسلامی در این کشور خودداری کرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، مارتین سعادت، معاون دبیرکل مرکز فرهنگی اسلامی آرژانتین گفت: در آخرین لحظه ورود رئیس‌جمهور به مرکز، او به ما اطلاع داد که پس از اطلاع از حضور نماینده فلسطین در جلسه حاضر نخواهد شد.

سعادت افزود: این دیدار ناامیدکننده است و ما با تحقیر مواجه هستیم که ما را در وضعیت بدتری نسبت به گذشته قرار می‌دهد. این فرصتی بود تا رئیس جمهور از هجمه‌های وارده به اسلام عذرخواهی کند و در نتیجه به جامعه اسلامی نزدیک شود.

سعادت تاکید کرد: این گونه اظهارات، واکنش‌های نفرت انگیزی را ایجاد می‌کند، مانند حمله به زنانی که لباس عربی می‌پوشند و محرومیت کسانی که نام عربی دارند در صف فرودگاه. جهان اسلام بخشی از جامعه آرژانتین است، این مرکز فرهنگی نزدیک به ۱۰۰ سال قدمت دارد.

شرکت کنندگان در این رویداد نیز به نوبه خود نگرانی خود را از وضعیت ناشی از این تصمیم به وزیر امور خارجه آرژانتین اعلام کردند.

شایان ذکر است که مرکز مذکور مجمع عمومی است که حافظ منافع جوامع مسلمان آرژانتین است و قرار بود این مراسم با حضور شخص رئیس جمهور در آنجا برگزار شود که در آخرین لحظات مقرر شد میزبانی آن توسط دیانا موندینو وزیر امور خارجه این کشور برگزار شود.

چندی پیش میلی با سفر به اراضی اشغالی خواستار تخریب مسجد الاقصی شد. او ضمن حمایت از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، این جنگ را دفاع اسرائیل از خود قلمداد کرد و خود را متحد سیاسی رژیم معرفی کرد. میلی نوامبر گذشته در مراسمی یهودی در بوئنوس آیرس، پایتخت این کشور شرکت و سوگند یاد کرد که از یهودیان و اسرائیل حمایت کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار