جنجال‌آفرینی رئیس‌جمهور راست‌گرای آرژانتین

فرماندار استان‌های آرژانتین رئیس‌جمهور این کشور را تهدید کردند اگر پرداختی‌های آنان را آزاد نکند، منابع خود را به پایتخت نمی‌فرستند.

ایگناسیو تورس، فرماندار استان چوبوت آرژانتین، دولت فدرال این کشور را تهدید کرد که در صورت عدم دریافت درآمد‌های مالیاتی این منطقه، عرضه نفت و گاز را قطع خواهد کرد.

براساس گزارش ریانووستی، فرماندار در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: استان چوبوت جزء لاینفک ملت است و سزاوار احترام است. هیچکس نمی تواند با کاهش تخصیص بودجه عمومی که به حق به آن تعلق دارد، آن را به بردگی بکشاند.

تورس اعلام کرد که دولت این کشور در فوریه گذشته ۱۳.۵ میلیون دلار را غیرقانونی نگه داشته است که بیش از یک سوم سهم ماهیانه استان از جمع آوری مالیات است. فرماندار این استان هشدار داد: اگر آن‌ها به قانون اساسی پایبند نباشند و پولی به مردم چوبوت منتقل نکنند، چوبوت نفت و گاز تولیدی در خاک خود را به آن‌ها عرضه نخواهد کرد.

در پایان ژانویه، پدرو پیساتی، معاون فرماندار ایالت ریو نگرو آرژانتین نیز تهدید کرد که اگر خاویر میلی، رئیس جمهور این کشور از تهدیدات علیه مناطق دست نکشد، دولت این کشور را بدون منابع انرژی ترک خواهد کرد.

روزنامه La Nación آرژانتین از سویی دیگر فاش کرد خاویر میلی تهدید کرد که فرمانداران استانی را که معاونان منطقه‌ای آن‌ها از اصلاحات او در کنگره حمایت نکردند، یک پنی هم به آنان نخواهد داد.

 پیش از این، مجلس نمایندگان کنگره آرژانتین از تصویب برنامه اصلاحی ارائه شده توسط میلی به دلیل فصل خصوصی سازی شرکت‌های دولتی خودداری کرده و این سند برای تجدید نظر به کمیته مربوطه بازگردانده شد.

رئیس دولت با انتقاد از نمایندگانی که به این برنامه رای مخالف دادند، آن‌ها را خائن، جنایتکار و انگل توصیف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
هنوز نفهمیده دنیا عین یه ساعته و خیلی خیلی ظریفه و باید با دقت و حساب شده و میلیمتری حرکت کرد و هردمبیلی بازی ورنمیداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
فرماندار استان!!! منظور استان داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
همه قبل از گرفتن قدرت بصورت مداوم ایراد افراد سر قدرت را می گیرند بعد که خودشان به قدرت می رسند می فهمند که مملکت داری کار آسانی هم نیست و بیشتر وقتها از خلف و قبلی خود که مورد انتقاد آنها بوده به مراتب بدتر می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۳۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
خباثت از چهره اش فوران میکند. نوکر صهیونیست‌ها است.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۲۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
این آقا ورژن 2 زلنسکی است.
آخرین اخبار