ابراز نارضایتی مقامات آرژانتینی از سفر کامرون به فالکلند

وزیر خارجه انگلیس با سفر به مجمع الجزایر فالکلند که ادعای حاکمیت آن را دارد، نارضایتی مقامات آرژانتین را برانگیخت.

وزیر امور خارجه آرژانتین به دیوید کامرون، همتای انگلیسی خود  «ناراحتی» کشورش را در خصوص سفر این هفته خود به جزایر فالکلند، سرزمینی آرژانتینی که انگلیس مدعی حاکمیت بر آن است، ابراز کرد.

به گزارش النشره، سفر کامرون به جزایر فالکلند در روز دوشنبه اولین سفر وزیر خارجه انگلیس به این منطقه در سه دهه گذشته بود. این منطقه پیشتر باعث آغاز جنگ بین انگلیس و آرژانتین در سال ۱۹۸۲ شد.

دولت آرژانتین در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیانا موندینو وزیر امور خارجه با کامرون در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ در ریودوژانیرو گفتگو و حقوق حاکمیتی جمهوری آرژانتین در این مجمع الجزایر را تایید کرد.

جزایر مورد مناقشه فالکلند در ۴۸۰ کیلومتری از آمریکای جنوبی و ۱۳ هزار کیلومتری بریتانیاست که مدت‌ها محل تنش و مناقشه بین آرژانتین و انگلیس بوده است.

بوئنوس آیرس استدلال می‌کند که این جزایر به صورت غیرقانونی در سال ۱۸۳۳ توسط انگلیس تصرف شده اما لندن می‌گوید که این قلمرو از ۱۷۶۵ متعلق به انگلیس بوده است و یک ناو در سال ۱۸۳۳ به این جزایر اعزام کرد تا نیروهای آرژانتینی را از آن اخراج کند چون آنها به دنبال حق حاکمیت بر این جزایر بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
انگلیس باید فالکلند رو به آرژانتین بفروشه
آخرین اخبار