تلاش برای آزادی زائر ایرانی بازداشت‌شده در مدینه

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به تماس‌ها و پیگیری‌های انجام شده برای آزادی یک زائر ایرانی که در مدینه بازداشت شده، گفت: شرایط بسیار سختی حاکم است.

نمایندگان و اعضای بعثه‌های مراجع عظام تقلید درحج ۱۴۰۳ با حضور در محل بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه با سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت دیدار کردند.

در این دیدار که جمعی از معاونین و مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و سفیر کشورمان در عربستان نیز حضور داشتند، حجت‌السلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با اشاره به همزمانی حادثه ناگوار شهادت رئیس‌جمهور و دیگر شهدای خدمت با حج امسال، برخی از اقدامات کشور میزبان را که در هیچ‌یک از موسم‌های حج گذشته سابقه نداشته است، برشمرد.

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ حج‌گزاری، ۶ نفر از خادمان زائران را برگرداندند و در ادامه برخی دستگیری‌ها اتفاق افتاد و زائران را بردند و در نزدیکی جده رها کردند و علت را هم اجرای دستورالعمل حج بلا تصریح (حج بدون مجوز) عنوان کردند در حالی که تمام این افراد تصریح داشتند و با ویزای حج به این کشور وارد شدند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به تماس‌ها و پیگیری‌های بعمل آمده برای آزادی یک زائر ایرانی که در مدینه در بازداشت است، گفت: با وجودی که ما چارچوب‌ها را در این کشور رعایت کرده و تلاش داریم همکاری کامل باشد ولی شرایط، شرایط بسیار سختی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۰ نفر کمتر است، اظهار کرد: تاکنون سه زائر فوت شده‌اند که نشان‌دهنده این است آزمایشات و معاینات زائرین در سطح بهتری انجام شده است.

وی گفت: این اقدام در حوزه درمان، در کنار مصاحبه برای گزینش روحانیون کاروان‌ها و ارائه آموزش تاثیر خوبی داشته است و به جوانگرایی در ارتباط با نیرو‌های کاروان‌ها هم توجه شده است.

وی افزود: سازمان حج و زیات، بعثه مقام معظم رهبری و مرکز پزشکی حج و زیارت تلاش دارند که حج با آرامش تمام و بهره‌مندی زائران از فضای معنوی این سرزمین به پایان برسد و زائران با سلامتی به کشور بازگردند.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین به مشکلات ناشی از تحریم‌ها در انتقال ارز و همراهی نکردن به موقع بانک ذی‌ربط در کشور میزبان برای واریز ارز حج به حساب دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان اشاره کرد و گفت: به همین دلیل ۱۲ هزار تخت که در مکه برای اجاره قرارداد بسته بودیم از دست رفت و اکنون هم در بخش هواپیمایی مشکلاتی داریم که امیدواریم حل شود.

این گزارش حاکی است، قبل از سخنان سرپرست حجاج ایرانی، با مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی حاج امیر عارف مداح اهل بیت عصمت و طهارت مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت سالروز شهادت امام باقر (علیه السلام) برگزار شد.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
با این اسرائیلی که ما زدیم همه حاجیای دنیا باید جلوی حاجیای ما تعظیم کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
هرکس قانون شکنی کند باید مجازات شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
خدا لعنت کنه عاملان تحریم وکاسبان تحریموکه تا این هست این بازیها ادامه داره،لعنت خدابرال سعود.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۱۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
دولت عربستان حیوانند و زیر چتر اسرائیل. مگه کم به ملت یمن ظلم کردن؟ چطور شد الان صدایی در نمیاد؟ دستگیر می‌کنند و میکشن و تجاوز می‌کنند. آل سعود خوی حیوانی دارد
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۵:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
اینک ال سعود با هر موشکی که به قلب تل اویو می خورد خواب هایشان پریشان می شود چرا که قبل از طوفان الاقصی حتی سعودی ها حاضر شدن تا با بخشیدن منطقه فدک به یهود روابط تاریخی خود را باپسر عموهای عبرانی شان ترمیم کنند که ناگهان طوفانی بر خاست و تمام ارزوهای طلایی شان را داد به باد فنا
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۴:۴۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
بدون دلیل کسی رو توی هیچ جای دنیا بازداشت نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
نام اشنا
۱۳:۵۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
زائران عزیز و محترم ما بایستی مراسم برائت از مشرکین را در کشوری به جا اورند که مسئوولین مسلمان نمای ان کشور از سایه شوم خودشان هم به شدت وحشت دارند ودر هراسند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
لعنت خدا به سگ سعودی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
همه تقصیرها و مشکلات از جانب خود ماست چون هم تفکر و هم سیاست مادر قبال کل کشورها اشتباه است وتا این تفکر و سیاست غلط بر کشور حاکم باشد نتیجه اش کار شکنی ،تحریم ،گرانی ،کمبود دارو ،تورم و......خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
خدا به دادش برسه دست چ وحشی هایی افتاده رحم ندارند به حق موسی ابن حعفر علیه السلام زود زود همه ی زندانیان مومن بی گناه آزاد بشن الهی خدا آل سعود رو زود زود زود نابود وریشه کن کنه الهی آااااامین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
اینجا شهید امیرعبداللهیان رو میخواد که از دست دادیمش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
خب چرا میرید نرید
این پول رو بدید ۱۰۰تا جوون مملکت ما سروسامان بگیرند
هم خدا رو خوشحال میکنید هم بنده خدارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
اونایی که میرن آنتالیا و ... وقتی پول سفرهاشونو دادن به جوونا اونوقت حرف مفت بزن
از قضا اونایی که مکه میرن تو فکر جوونا هستند
خود تو چقدر به فکر جوونایی
ای کاش یه آدرسی از خودت میذاشتی بیاییم کمک هامون به جوونا رو بهت بدیم ببینیم چند مرده حلاجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
حج حق الله هست اینو خود خدا گفته و کمک به جوان‌ها این تکلیف از مستطیع رفع نمیکنه کمک به جوان‌ها هم به جای،خود باید انجام بشه
ولله علی الناس حج البیت من استطاع الیه سبیلا
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۵:۵۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
حتی تصور اینکه به عربستان روم هم برایم سخت است اگر یک ملیون سال عمر کنم و هزاران ملیارد تومان ثروت داشته باشم ظرفیت یک استان کشور عزیزم ایران با تمام عربستان قابل مقایسه نیست که برتر است خود تحقیری نتیجه خوبی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
من بیشتر موافق حذف پول‌های بیت المال در فوتبال خرج میشم. ببینید چند هزار میلیارد تومان در سال در فوتبال خرج می شود آنها را بدهند برای جوانان سودش بیشتر است. بیت المال صرف لگد زدن به توپ نکنید
آخرین اخبار