برپایی میز خدمت جهادی شهرستان تفتان در بخش گوهر کوه

میز خدمت جهادی در شهرستان تفتان بخش گوهرکوه با حضور فرماندار شهرستان مدیران شورای اداری و مسئولین انتظامی با مردم بخش گوهرکوه برپاشد.

بخش گوهر کوه قطب کشت داشت و  برداشت گندم، پسته، جو، در شهرستان تفتان و استان سیستان و بلوچستان  است.

علیرضا شهنوازان گفت: ساکنان نقاط روستایی از سرمایه‌های ارزشمند جامعه‌ هستند زیرا در تولید و تأمین نیازهای سایر اقشار نقش آفرینی موثری دارند.

وی افزود: شهرستان تفتان  مناطقی مانند بخش گوهرکوه،از ظرفیت‌های برجسته‌ای در تولید محصولات کشاورزی، دامداری، پرورش زنبور عسل، ماهی، گردشگری و معادن دارند و همه ساله نیازهای اکثر مردم شهرستان و بخش وسیعی از نیازهای مردم سیستان و بلوچستان و کشور را تأمین می‌کنند.
فرماندار تفتان ادامه داد: مردم گوهرکوه در تولید پسته، گندم، جو، ذرت، یونجه، پرورش دام‌های سبک و سنگین و صنایع دستی نقش مهمی در رونق بازار منطقه و سیستان و بلوچستان داشته‌اند و هم اکنون نیز در صادرات پسته با برندهای منطقه نقش آفرینی موثری دارند.

فضل الله کردی مدیر جهادکشاورزی تفتان نیز گفت: شرکت کشت و صنعت گوهرکوه و تمپ باید بیش از پیش به فکر تولید، اشتغال و حمایت از مردم منطقه باشد و عرصه تولید و تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم باید جهادی در صحنه حضور پیدا کند.
کردی تصریح کرد: درسال زراعی جاری از سطح ۲۸۵۰ هکتار از گندمزارهای تفتان بیش از ۸۵۵۰ تن محصول گندم برداشت شود.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۲ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۵ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و یک مرکز خرید جهت تحویل این محصول استراتژیک در شهرستان مستقر که تاکنون افزون بر ۵ هزار تن از گندمکاران تفتان خرید کردند.
نادر ابراهیمی سرپرست بخشداری گوهر کوه  ضمن خیر مقدم اهم مشکلات بخش گوهر را در تامین آب پایدار، جاده های دسترسی و میزان کم شدن مشکلات در دولت شهید جمهور عنوان کرد. 
وی گفت: گرچه به برکت نظام جمهوری اسلامی روز به روز شرایط رفاهی و زیرساختی روستاهای بخش گوهرکوه بهبود یافته ولی در مدت کوتاه فعالیت دولت سیزدهم این شاخص ها رشد روزافزونی را نشان می دهد و وام اشتغالزایی از عمده ترین این فعالیت های زیرساختی دولت شهید جمهور است که در مدت کوتاه چند ماهه در این خطه از کشور انجام شد.
در کنار فعالیت های جهادی برگزاری نشست های تخصصی که به نوعی تلفیقی از شورای اداری شهرستان و مردم منطقه است در حال برگزاری است که تاکنون حدود ۹۰ درصد مصوبات این جلسات در گام اجرایی  و برخی در گام  پایانی قرار دارند
در پایان علیرضا شهنوازان فرماندار شهرستان تفتان به همراه کلیه مدیران دستگاهای اجرایی شهرستان از مرکز خرید گندم گوهر کوه بازدید به عمل آورد.

برچسب ها: میز خدمت ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار