طالبان:

۶ میلیون دانش‌آموز در افغانستان از تحصیل محروم هستند

طالبان اعلام کرد حدود ۱۰ میلیون دانش‌آموز در افغانستان مشغول به تحصیل هستند و ۶ میلیون دانش‌آموز دیگر از تحصیل محروم هستند.

حبیب‌الله آغا: حدود ۱۰ میلیون دانش‌آموز در افغانستان سرگرم آموزش‌اند

حبیب‌الله آغا سرپرست وزارت معارف در دومین نشست بین‌المللی وزیران معارف در کازان گفته است که اکنون حدود ۱۰ میلیون دانش‌آموز که سه‌ونیم میلیون آنان دختران اند، در افغانستان مشغول آموزش هستند.

سرپرست وزارت معارف در این نشست افزود در حال حاضر ۶ میلیون دانش‌آموز دیگر در افغانستان به علت نبود مکتب و مواد درسی از آموزش بازمانده‌اند.

حبیب‌الله آغا هم‌چنان در این نشست افزوده است که ۳۰۰ هزار آموزگار که ۳۰ درصد آنان را آموزگاران زن تشکیل می‌دهند نیز در مکتب‌های ابتداییه مشغول تدریس هستند.

سرپرست وزارت معارف افزوده است: «در حال حاضر حدود ۱۰ میلیون دانش‌آموز که سه‌ونیم میلیون آن‌ها دختر هستند، زیر چتر وزارت معارف در ۳۰هزار مرکزهای تعلیمی و تربیتی دولتی و خصوصی مشغول تعلیم می‌باشند و حدود ۳۰۰هزار معلم پروسه تدریسی آن‌ها را پیش می‌برند که از میان آن‌ها ۳۰ درصد زنان بوده که در مکاتب ابتدایی مشغول تدریس می‌باشند.»

سرپرست وزارت معارف هم‌چنان عضویت افغانستان در نشست‌های بین‌المللی پیرامون آموزش را مهم خوانده و افزوده است که بخش معارف نیز همانند بخش‌های دیگر در سال‌های گذشته آسیب‌های جدی دیده است.

سرپرست وزارت معارف طالبان در حالی درباره آمار دانش‌آموزان و مکتب‌های فعال سخن زده که مسدود ماندن مکتب‌های دختران بالاتر از صنف ششم در افغانستان همواره با انتقادهای داخلی و بیرونی روبه‌رو بوده است.

دومین نشست بین‌المللی وزیران معارف به تاریخ دهم و یازدهم ماه روان میلادی (جون) در شهر کازان روسیه برگزار شد که وزیران معارف چهل کشور در آن شرکت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.