سفر سرپرست وزارت زراعت طالبان به بغلان

مولوی عطاءالله عمری سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری وارد بغلان شد.

مولوی عطاءالله عمری سرپرست وزارت زراعت و آبیاری طالبان پس از سفر به بغلان در نشستی با مسئولان محلی، هدف از سفرش را بررسی امور زراعتی، واپس گیری زمین های غضب شده ی زراعتی ، بازسازی زمین های زراعتی و کانال های آبی که به اثر سیلاب های اخیر تخریب شده است و کمک به دهقانان، عنوان کرد.

او گفت: وزارت زراعت به همکاری نهاد های زیربط هر آنچه در توان دارد به خاطر بازسازی دوباره زمین های زراعتی و کانال آبی تخریب شده انجام خواهد داد اما، این کار، یک اندازه زمان گیر است.

سرپرست وزارت زراعت در بخشی از صحبت هایش بر میکانیزه شدن زراعت تاکید کرد و گفت از مقامات محلی بغلان می خواهم در قسمت واپس گیری زمین های زراعتی و مالچرها از غاصبین تلاش کنند.

مولوی عمری گفت: برای دست‌یابی به استقلال غذایی دهاقین باید در قسمت زرع، تولید و پروسس محصولات زراعتی در هماهنگی و همکاری ریاست زراعت تغییرات مثبت بیاید.

مولوی عبدالرحمن حقانی والی بغلان و رئیس زراعت این ولایت، از هماهنگی جهت پیشبرد امور زراعتی و رسیدگی به چالشهای دهاقین اطمینان دادند.

آنان گفتند سیلاب های اخير در بغلان، بر علاوه تخریب ده ها کانال وسربند آبی، حدود یک صدو بیست هزار جریب زمین زراعتی للمی و آبی را نیز تخریب نموده است.

والی بغلان از شفافیت روند جمع آوری عشر و زکات و بازپسگیری زمین‌های دولتی از نزد غاصبان به سرپرست وزارت زراعت اطمینان داده بر توجه بیشتر به دهاقین آسیب دیده تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار