نخستین نکوداشت استادان و معلمان زبان فارسی در اتریش در تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

در این نکوداشت که در محل تالار ابن‌سینا در رایزنی فرهنگی ایران برگزار خواهد شد، ضمن معرفی و تقدیر از استادان و معلمان زبان فارسی در اتریش اعم از ایرانی و غیرایرانی، در قالب یک هم‌اندیشی، فرصت‌های گسترش زبان فارسی در این کشور نیز بررسی خواهد شد.

از آنجا که زبان فارسی حامل فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی است، نقش استادان و معلمان زبان فارسی در ترویج فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی نیز بسیارممتاز است.

طی چند دهه اخیر شماری از استادان و معلمان در دانشگاه‌ها، مدارس دولتی و موسسات به آموزش زبان فارسی اشتغال داشته و ده‌ها زبان‌آموز در این دوره‌ها فارغ التحصیل شده اند که بعضی از آنها در سال‌های گذشته به عنوان پژوهشگر، مترجم یا کارشناس در مجموعه‌های دولتی و غیردولتی کشور اتریش مشغول به فعالیت هستند.

علاوه بر این، بعضی از خانواده‌های ایرانی و سایر کشور‌های فارسی زبان مقیم اتریش، علاقمند هستند فرزندانشان در کنار زبان کشور مقصد، به زبان فارسی نیز مسلط باشند؛ از این رو فرزندان خود را در کلاس‌های زبان فارسی ثبت‌نام می‌کنند.

شایان ذکر است، در این نکوداشت، علاوه بر استادان و معلمان زبان فارسی، شماری از شرق شناسان و ایران شناسان اتریشی و همچنین برخی از مقامات فرهنگی این کشور که تاکنون فرصت‌هایی را برای گسترش زبان فارسی در اتریش به‌وجود آورده اند، شرکت خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار