چرا مراقبت از کارت نُسُک برای زائران حج ضروری است؟

در ایام برگزاری حج تمتع ۱۴۰۳، کارت شناسایی با نام نُسُک در اختیار زائران قرار گرفته که همراه نداشتن آن باعث بروز مشکلاتی برای زائر خواهد شد.

 از روز ۲۵ ذی‌القعده و با افزایش تعداد زائران در عربستان سعودی، دست‌اندرکاران ذیربط در این کشور کارت‌های شناسایی را در اختیار همه زائران حج تمتع امسال قرار دادند و نداشتن آن موجب این خواهد شد که شخص فاقد کارت به عنوان زائر حج تمتع معرفی نشود و با وی برخورد صورت گیرد.

با توجه به اینکه تمامی دستگاه‌های انتظامی عربستان در نزدیکی حرمین یا خیابان‌ها در صورت ضرورت درخواست کارت شناسایی را داشته باشند، نبود آن موجب بروز مشکلاتی برای شخص زائر خواهد شد.

بر همین اساس، کارت شناسایی زائران ایرانی با نام نُسُک نیز در اختیار آنها قرار گرفته است که ضروری است تا زائران آن را همیشه همراه داشته باشند و در حفظ و حراست از آن نیز دقت به خرج دهند.

در صورتی که کارت مفقود شود، صدور المثنی نیز زمان‌بر است بنابراین توصیه می‌شود حتماً کارت را مراقبت کنند و عکس ویزا و عکس کارت نسک را نیز در گوشی همراه خود ثبت داشته باشند.

به گزارش تسنیم، کارت شناسایی نُسک از اعتبار قانونی برخوردار است و حاوی همه اطلاعات مهم و ضروری زائر است، همچنین با ارائه کارت شناسایی نسک امکان بهره‌مندی از خدمات ناوگان حمل و نقل برای زائر فراهم می‌شود.

برای ورود به مشاعر مقدسه نیز ارائه کارت نُسک الزامی و موجب تسهیل ورود زائر به مشاعر می‌شود علاوه بر این ارائه کارت شناسایی نسک ایجاد نظم ورود به چادر‌ها و محل اسکان حجاج را در پی دارد.

با توجه به اینکه کارت شناسایی نسک حاوی اطلاعات هویتی زائر است، از اهمیت بالایی برخوردار است و اطلاعات شرکت متولی ارائه خدمات به زائر نیز در آن قرار دارد. 

شماره تماس همگانی نیز روی آن درج شده که در صورت شدن گم شدن زائر می‌توان از آن بهره‌مند شد. 

عملیات رفت و اعزام حجاج و عوامل ایرانی به سرزمین وحی، دوشنبه ۲۱ خرداد پایان یافت و بدین ترتیب بیش از ۸۵ هزار و ۷۰۰ زائر از طریق این دو فرودگاه جده و مدینه به عربستان انتقال یافتند و در حال حاضر در سرزمین وحی هستند.

نخستین پرواز زائران ایرانی بامداد ۲۴ اردیبهشت ماه از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد مدینه منوره انجام گرفت و در مدت ۳۰ روز عملیات رفت جمعاً با انجام ۳۷۹ پرواز به مقصد کشور عربستان انجام شد.

مناسک حج تمتع نیز از هشتم ذی‌الحجه آغاز خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار