راه آهن زاهدان - چابهار بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جنوب شرق گفت: پروژه ریلی زاهدان - چابهار که از دستاوردهای بسیار مهم دولت سیزدهم شهید آیت الله رییسی است بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حمید بهادری  اظهار کرد: با همت مسئولان و حمایت های ویژه دولت، امید می رود این پروژه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: این پروژه که از سال ۹۲ آغاز شده در هشت سال فعالیت دولت قبل ۳۰ درصد پیشرفت داشت، اما با پیگیری‌های رییس‌ جمهور شهید و همت مسوولان به پیشرفت بیش از ۷۰ درصد رسید و خط ریلی زاهدان - خاش به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جنوب شرق گفت: با راه اندازی خط ریلی زاهدان - خاش و حرکت قطار در این مسیر ریلی از خرداد ماه سال قبل تاکنون شاهد کاهش سوانح ترافیکی در این مسیر ارتباطی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: هم اکنون قطار خاش به زاهدان با ۲ واگن به مسافران خدمات می دهد و تلاش داریم خدمات مطلوب و با کیفیت تری را به مردم عزیز خاش، زاهدان و شهرهای استان ارایه دهیم.

به گفته مدیر طرح‌های شرکت ساخت و توسعه در سیستان و بلوچستان گفت: اتمام راه آهن چابهار - خاش به صورت ریلی ۲۰۰ هزار میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.

محمد گرائیلی افزود: این طرح مهم ریلی که کلنگ ساخت آن از اواخر سال ۹۲ در سیستان و بلوچستان به زمین زده شد موجب تکمیل اتصال کریدور ریلی شرق کشور، اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، توسعه سواحل مَکُران، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد اقیانوسی و همچنین سبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموع راه آهن زاهدان - ایرانشهر - چابهار به طول محور حدود ۶۳۴ کیلومتر و با احتساب خطوط ایستگاه‌ها حدود۷۴۴ کیلومتر هست که در هشت قطعه در حال اجراست که پیشرفت فیزیکی آن به ۷۰ درصد رسیده است.

مدیر طرح های شرکت ساخت و توسعه درسیستان و بلوچستان با بیان اینکه خط ریلی زاهدان _ خاش بطول ۱۷۰ کیلومتر سال گذشته به بهره برداری رسید، تاکید کرد: اختصاص۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز زمینه بهره برداری هر چه سریعتر از این طرح مهم ملی را فراهم می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: این خط ریلی از شهرهای چابهار، نیکشهر، ایرانشهر، خاش و زاهدان عبور خواهد کرد و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۲۰ بیش‌از ۲ میلیون مسافر و هفت میلیون تن بار از طریق این خط ریلی منتقل شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
خدا حاجی رو بیامرزه همش پیگیر بود
آخرین اخبار